|
|
|
|---|---|
|
Min 540 -95 E34 har ingen lust att spruta vatten längre. Problemet började med att det var dåligt tryck i spolningen för att sedan lägga av helt. Verkade precis som det var dåligt med vätska. Det är dock fullt i behållaren. När jag kollade säkringen upptäkte jag en trasig säkring (20, 20A) och den brinner direkt när jag byter. Något vanligt fel att spolarmotorerna lägger av? Något annat kännt fel som orsakar att säkringen går. Torkare fungerar precis som de ska. Tacksam för idéer... | |
|
Vet inte om det är ett vanligt problem, men jag gissar på kortslutning. Om du har eller kan låna en multimeter kan du ju mäta resistans mellan stiften på spolarpumpen när kontakten är bortkopplad. Kontakten är rätt enkel att komma åt om man lyfter ur spolarbehållaren, åtminstone på min bil. Är resistansen noll så är det kortslutning i pumpen, men om inte så är det bara att mäta vidare vid nästa kontakt. Kan ju vara en kabel som kommit i kläm någostans eller något med kontakten i armen till spolningen. Om du inte har en multimeter kan du koppla ur pumpen och stoppa i en ny säkring och se om den smäller igen. Multimeter är dock en bättre metod, för det är inte bra att smälla säkringar. Det hinner ju trots allt flyta 20 ampere i kretsen innan säkringen brinner av. Man bör med andra ord helst åtgärda problement innan man stoppar i en ny säkring Lycka till /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Rätt vanligt att spolar motorerna fryser om man inte har riktigt blandad spolarvätska. Vattnet i motorn fryser/expanderar och sedan spricker/kortsluter den. Plocka bort motorn så ser du en spricka i plasten samt rost. Annars kan det vara kablarna till motorn som ligger i kläm och kortsluter någonstans mot karossen... Följ kablarna och se att de går fritt från klämpunkter. Lycka till, DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.