|
|
|
|---|---|
|
Någon som råkat ut för något liknande? Problemet började med att stereon av och till inte gick, plötsligt startade den av sig själv och kunde fungera hela körningen osv. Men nu är den helt död. Klockan visar fortfarande rätt tid. Provade att lyfta av minuspolen på batteriet 30 minuter, men ingen skillnad annat än att klockan nu visade "0:00" och efter försök att ställa numer endast visar "--:--". Knapparna lyser som de ska och inga säkringar verkar vara trasiga. Modellen är kassetspelare med rds och cd-växlare i skuffen. | |
|
Är batteriet väl laddat och i bra skick? Jag har varit med om en massa elektriska konstigheter när mitt batteri varit dåligt laddat. /Micke |
|
| Har inte märkt något som tyder på klent batteri. Alltid bra fart på startmotor tex. Men man kunde ju iofs prova att ladda det en natt... | |
|
Ingen annan som råkat ut för srejkande stereo i e39? |
|
|
Har varit med om något liknande, men jag har kombinerad stereo/GPS/TV flippade ut helt så jag fick lämna in den på BMW. Efter en "nollställning" har inte felet återkommit. Stereon i BMW är kodad särskillt till din bil och det kan "jävlas med dig" En "nollställning" kostar ca 450kr Race |
|
|
Jag var och kollade på en 540 E39 hos en handlare för ca 2 år sedan. Den hade en massa konstigheter för sig, t.ex gick torkarna igång när man knäppte på stereon. Stereon stängdes av när man blinkade etc. Han pratade om att allt skulle lösa sig vid en nollställning. Det var en riktig skojare så jag vet inte om det är trovärdigt, men värt ett försök kanske Kärran Länk |
|
|
Tja tror inte allt det hade löst sig med en "nollställning" tror nog den hade varit krockad och någon "klåpare" som sedan tvinnat i hop kablar..... Race |
|
|
Den var omlackad (och skruvad), så inte omöjligt att den varit krockad. Såg en annan 540 med samma nummerplåt ett tag senare, ganska skumt... RSA XXX Kärran Länk |
|
| det kan vara värt o kolla säkringen som sitter bakom stereon om du har en buissnessclasstereo plocka ut stereon ur hålet o kolla bak på lådan där sitter det en säkring. sen har du en säkring till under cd växlaren också så den kan ju vara värt oskruva loss o lyfta upp säkringen sitter då tanpå lådans underkant. | |
|
Är det så att du har en Reversestereo så kan du få en gratis (som är i mkt gott skick) av mig. Så slipper du spekulera vidare =) Bara du betalar frakten och utlägg. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Det är en reverse med cd-växlare i skuffen. Tack för tipsen om säkringarna, ska kolla det! Tack även för erbjudandet om gratisstereon, om den nu skulle vara paj, jag återkommer när jag kollat detta! |
|
| Löste det sig? Jag har samma problem nu. Det enda som funkar är klockan på min MID. Provade byta ut MID:n men samma problem ;( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.