AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
406

knackande och slammrande motor

Har en 525 tds 92.

för ett tag sen körde jag och helt plötsligt var tempen på kok, mycket vatten hade kokat bort. fyllde på mycket, och startade igen, bilen slammrade då nått fruktansvärt, ungerfär som en diesel brukar göra, men mycket mycket högre, och relativt oregelbundet.

Bytte vattenpumpen för den hade havererat helt, startade nu och samma sak fortfarande.

Kan dieselpumpen slammra när den är dålig? det ser ut som det har läckt lite diesel vid den, men är inte säker...

Bilen går välldigt konstigt med, går slött och händer inget när man gasar fullt. men det skulle vara ett elfel med gasreglaget sa säljaren, han hade fått fram felkoden och allt.

När bilen är kall är det en tomgång på ca 3 tusen varv, men nätaren fladdrar mellan 500-2000. och sen tänds en skyddslapma på den lilla displayen som är visar automatväxel och det.

Någon som kan hjälpa mig?
sitter och funderar på om generatorn eller servon kan ge upphov till sådana ljud?

tystnade nämligen när remmen var bortplockad...

kanske skulle testa det igen, så kan man utesluta allt annat. kan väl inte gärna vara pumpen igen, bör väl hålla mer än 2 minuter tycker man..

Jaha, eftersom ingen annan ger mig tips så får jag tydligen göra det själv :o)
BMW jonas
kolla om det kan va generatorn som gett upp lagret kan ha pajat då låter det illa har själv så på min bil generatorn låter illa som fan speciellt när man gasar mvh jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.