AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.754

glykol på framrutan=värmepaketet - nej säger bmw

Tja! min bil släpper ut kylarvatten hela tiden, speciellt när värmen är på: glykol på framrutan och stark glykollukt. läste här att det är värmepaketet som gett upp¨så jag drog förbi bmw och skulle beställa ett nytt. men dom sa att det nästan aldrig går sönder och surrade om en "värmekran" innan paketet som gått sönder. hur vet man vilken som har gett upp? går det är kolla utan att riva ut hela värmepaketet?

mvh jocke
Ni
114
Nicke_lsn
325 xi touring -06
hade samma med min och det var värmepaketet som hade farit..
beställde ett nytt element från bmw och det gick på 1300 och det var lätt att byta det.. inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara

Det var sannerligen inte lätt att byta värmepaket i en E28. Fick riva hela instrumetpanelen i princip. Fast det var länge sen det...
Bj
143
Bjarne
525i -91
Har bytt värmepaket på min E-34 och det var trasigt. Det är en hel del jobb med att riva bort paketet bara för att se om det är trasigt och vilket paket man har, tydligen kan BMW inte se på chassinr vilken modell man har.

Så mitt råd är: skaffa Bentleys servicemanual, riv instrumentpanelen och kolla om paketet läcker och om det gör det så kolla vilket märke och nummer just ditt värmepaket har. Om du har så bra att du inte behöver använda bilen under tiden du väntar på det nya paketet så är det bara att gratulera. Jag fick riva mitt två gånger och det tog ca 4 tim/gång att riva och montera ihop.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nicke_lsn: Snackar du om värmepaketet? var det så billigt som 1300kr?!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.