|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag köpte min 635:a i början av 2003 började jag samla på alla anonser om 6 serien på Auto Power och på blocket, för att se värde och se vilka andra bilar som finns. Det har resulterat i att jag har mer en 500 annonser sammlade i pärmar, jag har lagt upp en excel fil så jag ka söka på olika samband. Jag har även tagit hem data från vägverket på bilar som jag har sett reg.nummret på. Nu finner jag följande: 633 CSIA 77 reg. nr. EAY503 Besiktigad 2000-03-17 mätarställning 236157 KM Besiktigad 2005-07-06 mätarställning 161718 KM Det är en ny ägare från 05-06-11, har försökt hitta honom för att tala om vad jag har hittat, men får inga träff på Eniro. Om du som är ägare till bilen får du gärna kontakta mig. Om någon annan vet vem som äger bilen meddela honom eller mig. Alla former av mätarskruvning måste stoppas om trovärdigheten om BMW bilar skall finnas kvar! Om någon vill ha hjälp med uppföljning av en 6-serie bil är ni alltid välkommena att kontakta mig. mvh bengt BLJ | |
|
"Om någon vill ha hjälp med uppföljning av en 6-serie bil är ni alltid välkommena att kontakta mig." Gäller bara de som har varit till salu sedan 2000 då? För Pappa har en totaloriginalrenoverad 635csi -79 som blev färdig nu i höstas... ------ Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Natas! Som jag skrev gäller det bilar tillsalu från 2003! Har inte din pappa koll sin bil ? mvh BLJ |
|
|
Jag är inte alls säker på att alla ägare till E24:or vill vara med i ytterligare ett register. Och jag är heller inte säker på att alla E24-ägare vill bli uppspårade, uppringda och få sin bils historia berättade för sig. Har du funderat på att kanske välja en lite mer, skall vi säga, passiv inriktning på din kartläggning? Om du nu i botten av din själ känner att du måste samla på fakta om alla E24:or som finns, så kanske du skall låta eventuella ägare ta kontakt med dig, istället för att jaga efter dem? I just fallet ovan med 633:an kan det ju vara så enkelt som ett utbytt mätarhus på grund av något fel. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Detta var nog bland det roligaste jag läst på Autopower. Mycket bra att du lägger din tid på ett register, men den där uppsökande delen får du nog lägga ner. Om någon hade ringt mig och sagt att min 2800 coupe hade varit skruvad hade jag skrattat ut personen i luren. Om bilen är extremt lågmilad eller nyare kanske (kanske!) det hade kunnat vara berättigat, men nu snackar vi om en 28 år gammal bil! Skärp dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.