AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
830

Varför låter min 540 illa vid kallstart

L-
2
L-I
540iA touring -95
Varför får jag ett kraftigt, vinande ljud (varvtalsrelaterat) när min bil kallstartas. Har kollat servo- och vattenpump. Ljudet försvinner efter 2-3 min, och det kommer från motorrummet ,konvertern eller automatlådan?? Ljudet hörs direkt när bilen startas i P-läget

L-I
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Inte för att vara sån men kan man starta bilen i annat än P?
Säkert bara automaten som viner lite. Brukar göra så på den lådan första minuterna, helt ofarligt. Sök runt lite så finns det fler inlägg och välkommen till forumet!

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej

Det låter som på min...
Det är fläkten som är lite "agresiv" i början o sportfilter som oxå låter på högre varv.
Testa att sätta nåt emot fläkten (går att hålla emot med handen) o starta, snurrar inte fläkten o det låter likadant så kolla inläggen upp, annars har du hittat källan :)

// Blyfoten

L-i.... tror jag har nått liknande ljud på 530ia..kanske inte så länge som du beskriver max 45 sekunder vet inte för jag brukar bara lägga i 2 sen 3 4 sen D tycker det verka försvinna snabbare då.. låter lite otrevlig.. men kan inte det ha med att man kanske bör kolla nivå och eventullt byta olja+ filter ilådan..

Bimmer
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ravve: Man kan även starta i N läge

Mvh Jojje
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ahfan... jag har för mig att det inte går att flytta spaken ur sitt läge innan man startat den.

De räcker kanske att vrida om tändningen för att man ska kunna växla till N?
L-
2
L-I
540iA touring -95
Till ravve säger jag bara att det var en mening med att skriva ut att felet även finns i P-läget (är inte lådan låst då ??).Kylfläkten har jag också kollat.
Jag är nu inne på att lagringen mellan konvertern och motorn är slut
Åsikter!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.