AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.111

Trim+väghållning till en 540 Touring (E39)?

Jo
166
Jocce81
540iA Touring, 1999
Ja, går som vanligt då i tankar om att ev. byta bilen mot nått sportigare.

Men har väl insett att jag kommer sakna lyxen, komforten o allt "lull lull", och framförallt vridet från V8 motorn om jag skulle byta!

Så, tänkte kolla om nån har koll på vad det finns för grejer för att göra lättare trim (chip eller liknande, har hört gott om ITSFUN chippen) och framförallt lite väghållning för att få bilen lite "spänstigare".

Så, ge mig lite tips och idéer om vad det finns för nått som man kan göra bilen lite sportigare?

Bilen det gäller är en BMW 540iA Tourinjg, 1999:a (E39).
Snart gått 16.000 mil, om det nu spelar nån roll...

/Jocce

Hej!
Min erfarenhet av trimchip är att de gör liten eller obetydlig verkan. Chippade en 530 (V8) för några år sedan och upplevde endast en vridmomentförbättring på lägre varv. ITSFUN chippen har jag ingen erfarenhet av, men jag tvivlar på att en sådan skulle vara annorlunda.DU behöver väl knappast bättre vrid?

/ninja
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Ett bra tips är att läsa hela 'Krutis' dagbok Länk som 'Asken' här hade - både underhållande och med bra tips på väghållningsförbättring samt - ähum - milt effekthöjande åtgärder.

Skulle grejer från ESS vara lite väl mycket förslår jag att uppgradera programvaran i DME hos din lokala ÅF-verkstad till senaste släppta som ett mycket starkt alternativ till sk chippning.

Mvh Björn
Väghållningsmässigt rekomenderar jag varmt Sachs Performance kit.

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Jo
166
Jocce81
540iA Touring, 1999
Kalle: Vart hittar jag det?
Pris?

/Jocce

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.