|
|
|
|---|---|
|
Håller på att bli galen! Har en s50b30 motor måste byta svänghjul till ett enkelmasse. Vissa säger att jag ska byta till m30 e28 då måste jag byta startmotor och tryckplata, Men andra kör ju med m20 svänghjul på m50 motorer. ny tryckplatta och ev startmotor där med. Men som dom svänghjulen jag har kollat på passar m50 och s50 dom är gjorde i alu! men då kostar dom 6k med. Så jag leter efter ett billigare altenativ. Tacksamm för ider och svar! | |
|
De ska väll vara från E28 M30 du ska ha, de är 240mm koppling till de, M20 har ju "bara" 228mm koppling, måste ju finnas en hel del begagnade svänghjul från M30 att köpa, kan ju inte kosta många kronor. MVH Patrik |
|
|
Tack bmwpatrik: Okej blev erbjuden 1200kr för startmotor och svänghjul. då behöver jag en ny tryckplatta igen! kört ca 1kmil med den jag har vara av 150mil med turbo. Någon sugen på s50b30 pallar många nm. vet inte var de var för nr på den kan kolla upp. |
|
| Finns de någon m50 motorn utan dubblemassa svänghjul som kan tänkas passa? | |
|
Tyvärr så tror jag alla M50 maskiner har dubbelmasse, men 1200:- för svänghjul och startmotor + 4500:- för en tryckplatta och fyrpucks sinter är ju inte så farligt, du får ju en värsting koppling som aldrig slirar ;) Ska du köra nå illegala race med din i sommar? Hur mycke har pulver har du under locket ungefär? MVH Patrik |
|
|
köp mitt s50b30 svänghjul å dunka på din tryckplatta mm så har du inget problem;) köpte ett 240mm e28 m30 svänghjul för 350kr ink frakt från skroten, har dock inte rivit lådan än och kollat skillnader på startkransen mm, vissa säger att det passar rakt av och andra inte... eller varför inte bara svetsa ditt svänghjul stumt och montera din koppling? mvh going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Här kan du passa på att köpa tryckplattan lite billigare;) Länk MVH Patrik |
|
|
PPF tar samma pris på en tryckplatta ?! men nu blir de nog ett svänghjul i aluminium. Så allt skit passar.. ska höra med en om han kan ta hem från usa.. Lammel å tryckplatta har jag som pallar mycket! Hur mycket effekt jag kommer få vet jag inte.. men kommer ladda ca 0.7.kom sänkt.. mappar org styrsystem tänkte jag.. vi får se när allt rullar! Min bil Länk |
|
|
jag laddade 0,7 med originalkomp & mappat org styrsystem så varför ska du kompsänka?? bara nyfiken.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
FearThis: Hur mycket spikade din bil egentligen...? 0,7 Bar med Orig komp... Naaaa, nu tar du väl allt i lite granna va? Hälsn K. |
|
|
ja du estoril.. den kan ha spikat iom att jag ej kollat med spikutrustning vid 0,7 men ej några hörbara spkningar, den var mappad till 0,4 och var ok, sen de sista 3 hektona ökade jag bara utan att kolla med utrustning.. hörde som sagt inga spikningar och motorn gick och betedde sej hur fint som helst så.. mvh going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
FearThis. De blev så. har kört bilen tills svänghjulet pajade.. tror på att de är bra att sänka kompet! men som sagt blir mappa bilen där du gjorde de! har snackat lite med han. å han tyckte att jag skulle snacka lite med dig, om tips å grejor! så om du vill kan du ju adda mig stoffe_83@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.