|
|
|
|---|---|
|
Mitt högra halvljus är mera gult än blått och gör ingen "inställning" när man startar bilen. Vad är det för fel? | |
|
Håller med k1mzo. Normalt så brukar lampan inte fungera många dagar efter den börjar ändra färg såpass kraftigt. ___ //Ulf |
|
|
Korrosion i kontaktne kaske - koppla loss den och titta i den. Mvh Björn |
|
|
Det bör röra sig om två olika fel. Inställningen sköts av en stegmotor, försök lyssna om den låter något när en kompis slår på ljuset. Möjligt att motorn rör sig men att något mekaniskt hoppat loss osv. Xenonlampor ändrar ljusfärgen märkbart under sina sista driftstimmar, rosa, gult osv. FP |
|
|
Jag har kollat lite nogrannare nu och "inställningen" fungerar. Den gulaktiga färgen är lite skum, det har varit såhär sedan jag fick bilen (3veckor) och vad jag kan se här i tråden så borde lampan ha slocknat vid det här laget om den var inne på slutet av sitt liv. Jag tänkte kolla upp kontakterna häromdan men till min förvåning så var kontakten på vänster sida helt olik den på höger?? På vänster sida är det en liten kontakt med bajonettfattning som är jättelätt att plocka av men på den vänstra består kontakten av en stor plastbox som verkar vara fastskruvad bak på lamphuset. Kan det vara så att den på vänster sida är av en nyare modell?? /Håkan |
|
|
Skumt... Tycker nästan det låter som att du har Xenon-ljus på vänster halvljus och ett med vanlig glödlampa på höger! Skulle också kunna förklara frånvaron av höjdinställning.... /// Gunnar E. |
|
|
Låter som den ena är utbytt. Hur stor är stor och är kontaktstycket med bajonett av svart/röd plast osv? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.