|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt min första BMW för 2v sedan och är helnöjd. Jag har sett här på forumet att man ska kunna starta motorvärmaren via telefonen, jag har inbygd GSM och Webasto värmare, fungerar detta på min bil eller måste man ha något tillägg för det? Om det fungerar hur gör man? | |
|
Fjärrstyrningen är ett tillbehör och jobbar med en egen liten radiosändare och mottagare. GSM-telefonen är ju avslagen när du lämnat bilen osv, men det finns möjligen andra GSM-moduler med reläutgång osv att bygga in i bilen. Min rekommendation är att ha ögonkontakt och/eller någorlunda koll på bilen när man kör igång tillbehör som bränsledrivna värmare osv. Fast å andra sidan finns det de som gladeligen startar motor osv utan att kolla resultatet, fast jag gör det ogärna... FP |
|
|
De som startar med telefonen har nog inte Webastovärmaren som monteras från fabrik utan någon annan eftermonterad variant. Hade själv en i min fd 540 och det är en finess som jag just nu saknar ordentligt ;) ___ //Ulf |
|
|
Din webasto kan startas med en T70 Webastofjärr om du har det. Webasto och även BMW har en lösning som heter Thermocall vilket gör att du ringer upp en egen separat telefon från bilen och på så sätt aktiverar värmaren. Det har alltså inget med din inbyggda GSMtelefon som är helt fristående från detta. Vill du ha detta tillbehör rekommenderar jag dig kontakta EBMAB tel 08800449 de monterar och säljer sånt. Mvh Asken |
|
|
Tackar för hjälpen, då vet jag vad som gäller. /Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.