|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, håller på och tar ner diffklumpen efter ett mindre haveri =) Har tagit loss alla drivaxlar och lossat klumpen, men den vägrar gå isär vid kardan? Vet inte riktigt hur man ska göra vid kardanen? Har iaf tagit bort muttrarna som satt. Trodde själva klumpen skulle åka isär, men min granne trodde att det var splines eller liknande. Nå? Någon som har demonterat detta...!? Hur går man isof tillväga? Bör kanske tillägga att det är en m3 e36 men antar att det är förhållande vis lika på alla e36or iaf. Mvh Mathias | |
|
När muttrarna är borta så ska knuten gå att lossa från klumpen. Har dock själv haft problem med att den satt fast som tusan, men till slut släppte den. _______ //Niklas |
|
|
in med minusmejsel sen banka på den. |
|
|
Var någonstans exakt är det den ska gå isär? Om vi lite fint gör det såhär =) | ---- |--| |---====== | ---- Dom första 3 strecken är slutet på diffklumpen =) Klumpen i mitten är där själva bultarna och muttrarna satt. Och sen dom smala därefter är den rörliga delen på kardan och likamedtecknet är kardanen =) |
|
|
här ser du hur delarna ser ut. Länk Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Oki, på dendär bilden så ska altså kardan glida ur klump nummer 2 där den sitter fast med splines? =) | |
|
Rätta mig om jag har fel, men är inte del 2 den delen som skall sitta på utgående axel på växellådan? (hardyskivan) |
|
| Jo, det stemmer. 2 er fremåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.