|
|
|
|---|---|
|
Har haft nere innerdörren och på kuppen gick då ett par stycken clips sönder. Så jag drog till mekonomen för att köpa några nya men där sa dom att man fick köpa det av märkeshandlarn därför att det finns så många. Sa även att dom var dyra men kunde inte säga hur dyra. Så är man tvungen att köpa det hos BMW, och vad kostar dom? Har en bit att köra till en BMW-handlare så har inte kollat upp det än. | |
| Menar du plastclipsen som håller dörrpanelen på insidan? Dom är inte dyra hos BMW, i alla fall inte till E36 och E46. Då är de nog knappast dyra till E34, såvida inte en helt annan konstruktion används. Jag har för mig att de kostar några enstaka kronor per styck till E36/E46. Antagligen får du betala mer i bensin för att åka till handlarn. | |
| Nej dyra är dom inte på BMW, nu minns jag inte vad dom kostade men inte va det många kronor. Kan förstå att Mekonomen inte har clips till din bil! tänk om dom skulle ha alla typer av clips till alla typer av bilar!!!! då skulle nog samtliga IKEA-fastigheter se ynkliga ut brevid en Mekonomen!!!!!!!! | |
|
Kostar inte mycket på BMW, som för övrigt i många fall är billigare än Mekonomen på delar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
MaxFLAK, om du menar clipsen som sitter runt dörrsidan (runda piggar med krage och halvmåneformad baksida) så kostar de 2,15kr styck på BMW. Är för övrigt likadana clips till E34/36/39/46. /Z-motor |
|
| Tack för alla svar. Det var en stor lättnad. Då befinner jag mig snart hos en BMW-handlare och handlar en massa clips! :) Ska ha både till dörrlisten där det gick sönder några när jag drog kabel och till innerdörren. | |
| 2,15 kronor var billigt. Jag fick betala 8 kr för mina. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.