|
|
|
|---|---|
|
Undrar hurpass mycket som får plats i nämnda bil utan att fälla baksätet? Hur är det om man jämför med andra kombin i samma storleksklass? Jag antar att man kan fälla baksätet helt och hållet? Två tyskar avklarade, dags för nästa.. | |
|
Jag har en E36 touring. Har haft några olika kombibilar tidigare. Volvo 855, Audi S4 avant. m.m Måste säga att E36ans kombi utrymme är ett rent skämt. Rymms ingenting om man jämför med i princip vilken annan kombi som helst. Men jag rymmer våra 2 hundar där bak och det som är huvudsaken. Skulle inte vilja byta bort BMWn mot nån av de tidigare bilarna jag haft, Den är överlägset bäst i körkänsla. Så då är det värt det att den är relativt liten :) Men blir det nån knodd i framtiden så får jag nog skaffa en annan större kombi till barnvagnen |
|
|
Jag har lastat otroligt mycket i min E36 Touring. Senast i helgen 4 st stora däck på fälg, några lådor + en bakdel i plast till en Hot Rod. Har dessutom haft en bakdel + en framdel till Corvette + en massa andra grejer i bilen (samtidigt alltså). Det är en liten bil men jag är jättenöjd. Baksätet är helt fällbart, i två delar, höger o vänster som dessutom är olika breda. E36 är en liten bil och är lastar naturligtvis mindre än Volvo 855 och Audi S4... |
|
|
Sorry, såg precis att zod undrade över lastförmågan utan att fälla baksätet. Då går det inte i mycket därbak... |
|
yttryck |
bara utrymmet rymmer ett par golfbagar så är man nöjd.. bilen är gjord för snabba transporter till och från golfbanan.. jag har precis köpt en e36 touring.. som en klen tröst så har den ett större utrymme än min gamla e30 touring. .e30 var en riktig designmiss beträffande lastförmågan. bakljusen inskränte på lastbredden, och så blev det automatisk en hög lasttröskel. men snygg är den.. /igge |
|
Jag har instruktionsboken framför mig och fattar ingenting! Det står att lastförmågan är 370 l.-1320 l. Så 1320l mäste vara med nedfälld baksäte! Men 370 l. stämmer ju inte! Touring måste väl ha större bagageutrymme än cupe och limo eller? Cupen har 405 l. och limo har 435 l. Så 370 l. för touring stämmer nog inte. Har för mig att jag läste någonstans att det ska vara 470 l. Och det borde stämma bättre tycker man. Jag håller med att kombidelen är litet om man jämför med andra bilar mendet räcker för att få plats med en barnvagn och packning. Måste säga andå att det är nog den bästa kombi bilen jag har haft, trots att vi har haft andra kombi. MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: Jag nog tror jag 370liter stämmer, min E46 touring som är lite större i alla mått har 435liter, det är så att BMW bara anger vad som ryms under lastgardinen om jag inte missminner mig, så räknar vi hela höjden så vinner touringen mot sedanen. Har förövrigt själv ägt en 323i touring E36 och det tyckte jag var en toppenbil på alla sätt. |
|
|
Nå, det är ju mera utrymme än i en sedan i alla fall. Jag är inte ute efter mera än att kunna transportera 3-4 personer och väskor så då räcker det utrymmet till. Visserligen skulle en stor sedan antagligen klara uppgiften men ekonomiskt sett är det nog smidigare med en liten kombi.. Två tyskar avklarade, dags för nästa.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.