|
|
|
|---|---|
|
hejsan ha ett jäklar porblem med detta med slutsteg. fick råd att lägga rca kablen på väster sida istället för höger, men efter ett jäkla meckande så bli det exakt samma störningar som innan, nu ger ja snart upp, mitt förra slutsteg lät det inte så mycket om som på det nya, finns det nått störningsfilter som ta bort allt sånt här ljud? nån smidig lösning tack | |
| Köp en Isolator som du monterar på rca kabeln så nära slutsteget som möjligt , vinande ljud kan också bero på för högt ställd gain på steget. | |
| ok kan försinna med en sådan eller? | |
| mds ha ett för 249, är det där man ska köpa, samma kvalite vilken märker man än köper? eller ha du nått bra o reka, vill ha rediga grejer o slippa skit ljudet om det gå så enekllt | |
|
Mds Isolator bör fungera bra men det finns sånna som påstås vara bättre ljudmässigt tex Soundgate ISO2. Har kolla att inte gainen är för högt ställd? Vrid ner gainen max och sedan höj på HU:n tills det börja dista och sänk sedan ett par snäpp tills det slutar dista , sedan höjer du gainen på steget tills det återligen börjar dista och sedan sänker gainen tills det slutar , nu har du korrekt inställd gain. |
|
| gainer ja ha kollat på mitt steg finns inget som heter så? | |
|
ställde om det mesta som gick men inte fixade det sig. slämngde bortt både slutsteg o bas nu, driver mitt framsytem med pioneer stereon få duga, plus man kan få plats med saker där bak nu istället |
|
| Gainen är alltså "volym" kontrollen på steget eller känsligheten som den också kallas. | |
| Du har inget liggande närande batteriet? Jag hade också störningar i min, då hade jag lagt delningsfilterna ovanför batteriet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.