AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
665

dåligt hjullaget e30

köpte min e30 för några dagar sedan och killen som sålde den till mig sa att höger hjullaget var dåligt vilket hörs när jag kör ..

om jag gunger bilen lite när jag kör så märker jag att det " brooooooo" näer jag svänger åt vänster håller men slutar när jag svänger åt höger hållet ..

är det hjullagret eller något annat ?

vad är det för olja som ska vara o bak axelen ? vart får man tag på den ?

har ni några riktigt bra tändsift att rekomendera?

håller på att tvätta mitt luiftfilter nu för det va riktigt skitigt o äckligt ska inskaffa nytt sen

fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
bakaxel..castol saf-xo 0.9 lit.. finns där dom säljer castrol, stift ngk BP5ES

Finns på tex Autoexperten

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ursäkta jag frågar>>>Men inte tvättar du väl ett originalfilter..I papper?
Förstår om tvättandet härstammar från ett filter av K&N-typ eller liknande däremot :)

Angående hjullager defekt, så låter det som du beskriver när något av framhjulslagren är defekta..
Troligen är det högra på "upphällningen" enl. din beskrivning iaf,dvs när du svänger höger så belastas det yttre hjullagret mera dvs det vänstra och då låter det ju ej vilket borgar för att detta vänstra lager är ok..
Men kolla med att lyfta upp ett hjul itaget för att om möjligt höra ett "svagt brummande" vid "hjulsnurr"..

Mvh Janne.
jo men oljudet kommer från höger bak näer jag svänger vänster .. det är itne från fam vagnen ,,. det är jag säker på ska inskaffa lager . på torsdag ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.