AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.017

e36 325i -92 tick vid kallstart

hej
som sagt.
när min bill stått ett tag ute i kylan o jag startar så tickar det till. låter som vintiltick vilket jag trodde det var först. oljetryck mm.

men när jag skulle starta häromdan så öppnade jag huven o startade för o lyssna. det kom underifrån bilen lät det som ??

det tickar i ca 5sek sen slutar det. vad kan det vara?

/Mvh Daniel
Normalt när det är kallt att det tickar de första sekunderna innan oljan har hunnit runt.
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
sådär gör min 325a oxå är preics som Dubilidu! säger jag va till och med nere på en verkstad för att kolla och dem sa att det va ingen fara..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken olja kör du på?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
okej tack
var lite orolig var bara tvungen o höra
tack för svaren :)

/Mvh Daniel
gjorde ett oljebyte nästan direkt efter att jag köpte bilen,
Valvoline röd dunk. kommer inte ihåg vad den heter,
men jag planerar på att köra ett nytt oljebyte nu.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är säkert deras delsyntetiska Maxlife 10W40 du köpt...en ganska meningslös produkt i mina ögon (en ren marknadsföringsploj att anpassa oljor till "äldre motorer", när de redan har bra helsyntetiska oljor i sitt sortiment som är bättre på alla sätt och vis även till dessa motorer).

Satsa på deras helsyntetiska Synpower 5W40 i stället, så tror jag att dina tick-bekymmer minskar!

Mvh

mjo det blir oljebyte snart. men skippar nog valvoline o satsar nog på castrol denna gången

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Just Synpower brukar faktiskt tysta ner ljudliga motorer.

Mvh

okej
men den låter inte illa. den går jämnt o tyst utan någo ventiltick bortsett från just de 5sekunderna vid kallstart

men det blir oljebyte ändå. litar inte på dendär valvoline oljan sin är i nu
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
Min gamla kärra (325-e36) lät precis som du beskriver, fick då förklarat för mig att d var dom automatiska ventillyftarna som lät innan oljan hunnit dit..Inget att oroa sig för som sagt, men ett jävla irriterande ljud bara!
///MVH Johan

Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.