|
|
|
|---|---|
|
hej som sagt. när min bill stått ett tag ute i kylan o jag startar så tickar det till. låter som vintiltick vilket jag trodde det var först. oljetryck mm. men när jag skulle starta häromdan så öppnade jag huven o startade för o lyssna. det kom underifrån bilen lät det som ?? det tickar i ca 5sek sen slutar det. vad kan det vara? /Mvh Daniel | |
| Normalt när det är kallt att det tickar de första sekunderna innan oljan har hunnit runt. | |
| sådär gör min 325a oxå är preics som Dubilidu! säger jag va till och med nere på en verkstad för att kolla och dem sa att det va ingen fara.. | |
|
Vilken olja kör du på? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej tack var lite orolig var bara tvungen o höra tack för svaren :) /Mvh Daniel |
|
|
gjorde ett oljebyte nästan direkt efter att jag köpte bilen, Valvoline röd dunk. kommer inte ihåg vad den heter, men jag planerar på att köra ett nytt oljebyte nu. |
|
|
Det är säkert deras delsyntetiska Maxlife 10W40 du köpt...en ganska meningslös produkt i mina ögon (en ren marknadsföringsploj att anpassa oljor till "äldre motorer", när de redan har bra helsyntetiska oljor i sitt sortiment som är bättre på alla sätt och vis även till dessa motorer). Satsa på deras helsyntetiska Synpower 5W40 i stället, så tror jag att dina tick-bekymmer minskar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
mjo det blir oljebyte snart. men skippar nog valvoline o satsar nog på castrol denna gången |
|
|
Just Synpower brukar faktiskt tysta ner ljudliga motorer. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej men den låter inte illa. den går jämnt o tyst utan någo ventiltick bortsett från just de 5sekunderna vid kallstart men det blir oljebyte ändå. litar inte på dendär valvoline oljan sin är i nu |
|
|
Min gamla kärra (325-e36) lät precis som du beskriver, fick då förklarat för mig att d var dom automatiska ventillyftarna som lät innan oljan hunnit dit..Inget att oroa sig för som sagt, men ett jävla irriterande ljud bara! ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.