AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
633

Motor renoverare i Växjö trakten?

Ma
96
Martin1
Hopkoket
Jag ska original renovera en m20b25, byta packningar och kolla så att allt ser bra ut.

Är inte så bra på det här själv, ska man lämna iväg detta jobb eller klarar man det själv?

Om inte, är det nån som känner till nån seriös firma/människa i Växjö trakten som kan det här?

Tacksam för svar/ Martin
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Ingemar:D:D:D
(skoja bara, sorry..)
Ma
96
Martin1
Hopkoket
Haha. alla utom han då!!! :)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Någon av er som egna erfarenheter av honom? Nä, då så!
Man får vad man betalar för, och i Ingemars fall innebär det genomgågna motorer där han bytt det som är dåligt och sparat det gamla som är OK. Inget fel i det såvida man inte tror man får en fabriksny motor för 10´.
Dessutom sitter han på en guldgruva vad gäller begagnade delar. Så jag tycker nog att all kritik mot denne snubbe är rätt taskig.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Davve: Faktum är att vi har en kompis som höll på att bli lurad av honom när han skulle köpa en diff. Så han köper vi inget av även om en del tycker bra om honom...

/Johan

Min E30: Länk

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Ok, då finns det ju bevisligen någon som har anledning att tycka illa om honom. Själv har jag inte drabbats av något sådant, men det betyder ju inte att han är rakt igenom ärlig för det.

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Ma
96
Martin1
Hopkoket
Davve= Jag vet hur dan ingemar är.. Han justerade mina ventiler fel på min förra 320 och det blev duktigt fel, för att reda ut det fick jag lämna in bilen på felsökning på verkstad, kostnaden blev 1500 i felsökning, ingen billig ventil justering...

Så han hade inte ens fått ta i min bil... Så ja, jag har erfarenhet av honom...

Sen att man har bott inom en radie på 2 mil från han, så vet man allt om honom... och visst han kan mycket om motorer... Men nej kan inte rekomendera han till någon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.