|
|
|
|---|---|
|
Ja så har det hänt,höger katt skramlar ordentligt och konstaterad trasig på Bmw i Danderyd.Ny katt kostar 9000:kr och så får man pant för den gamla på 600:kr. Är det någon här på forumet som har erfarenhet eller kunskap om icke originalkattar och vart man eventuellt kan vända sig. Bilen i sig är i exemplariskt skick så jag tankar hellre för pengarna och har det trevligt än att lägga för mycket på originaltankarna. Körde e32 förut och där fanns det mycket beggat att hitta men e38 känns som ett vitt fält än så länge. Mvh Dic. | |
|
Hej inge kul när det händer! men när mina kattar på m5an pajja så satte jag ditt ett par fullflödes kattar från hansen racing dom jag köpte räckte till bilar upp till 500hk fanns flera olika med bra pris jag gav 1500kr styck Lycka till/Mackan |
|
|
Hej Jag köpte två st metalliska kattar från länken nedan, 1800:-/st. Jag besiktade bilen veckan efter, klock rent. Enkelt att montera lite svetsning bara. Lycka till A-Alt. Avgassystem AB Argongatan 8, 431 53 Mölndal Tel.nr: 031-272525 Fax nr: 031-273535 |
|
Paap Reeder |
... har printat .... värdefulla tips. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Dic ... det beror väl även på hur mycket det är som skramlar. Några få bitar av innehållet - du såg ju bitarna i min vedbod - låter väldigt mycket i "katmagen". Man kan snacka om tomma tunnor o s v .... Min ide: lossa ... häll ut ... bedöm läget. MVH /// Paap R |
|
Weblänk till A-Alt. Avgassystem AB Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Tack för tipsen , har mailat Avgassytem AB och hoppas på svar om vad de kan rekommendera. Paap!God idé,vet dock ej om man måste svetsa eller skruva loss katten,har du tid för ett avgastest?Menar att om det redan nu är värden som är åt helsicke för höga så blir det väl enklast att byta från början. Mvh Dic. |
|
Paap Reeder |
.. absolut Dic! Kan bli på tis kv så jag hinner värma upp apparaten. Ring på min mobil under tis fm. MVH /// Paap R |
|
Läs mitt inlägg här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.