AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.548

BMW Handlare Tyskland eller mindre privat?

ThePlayer
Är på jakt efter en E38 till min bror,har varit runt och kollat på en hel del på Blocket men varje DIS test på BMW har gått åt skogen.
Letar efter en bil för max 100 000kr. Har spenderat massor med timmar framför mobile.de, och hittat många bilar, dock nästan ingen från en auktoriserad BMW handlare. Är det omöjligt att hitta äldre bilar där eller är det så att dom inte lägger ut alla sina bilar på mobile.de?
ThePlayer
Glömde att fråga om det är ok att handla av en mindre firma som har ganska mycket äldre bilar?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Snacka med svenska BMW handlare, många gånger så får de in E38 i inbyte som de sedan skickar iväg till mindre handlare. Om du har bra kontakt med ngn säljare på BMW kan du be honom/henne att hålla utkik efter en bra E38 till dig. Ofta brukar man kunna köpa ut bilarna om man bjuder på något högre än vad deras mindre handlare bjuder.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
ThePlayer; Du kikar inte på www.bmw.de ? Under gebrauchtwagen.

Vad sägs till exempel om 750iA-98, 1äg, 218655km, navi+tv, xenon, 18" M-parallell, cdvxl, telefon med extra lur bak, elsäten fram/bak inklusive värme fram/bak, bensinvärmare etc. För €9900?

Det finns ytterligare ett flertal olika 740i, 735i, 750iL, 728i, 735iL osv... även manuella 735i, 740i, 728i.

Mvh Stephan
ThePlayer
Är livrädd för 750 efter allt jag läst i dessa forum..,är detta befogat? Är en bil med 22000 mil på mätaren full servicebok på bmw ett bra köp? Jag vet att det är en gammal bil men vill att den ska fungera från a till b utan att den ska behöva stå på verkstad 2ggr/mån
750iA E38 är en mycket välbyggd bil, och absolut ingen problembil. Den har olyckligtvis fått ärva 750iA E32:ans strul-rykte, men detta är inte i min mening befogat.

Om du ska importera en bil så råder jag dig att satsa på en som gått mindre än 17000 mil. Svenskarna har milskräck, när bilen närmar sig eller överskrider 20 000 mil blir den mycket svårsåld! Min erfarenhet är att en lågmilare med lite utrustning är mer lättsåld än en fullsketen långmilare!

Att köpa från aukt. BMW-handlare är verkligen att rekomendera! Köp en fullservad fåägarbil. Du hittar många fräscha på www.bmw.de , under Gebrauchte Automobile, precis som Stephan skriver!

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Personligen väljer jag helst en bil med som mycket utrustning som möjligt, det blir roligare då, miltal är däremot nästan helt ointressant, jag höll på att köpa en 39000milers 540i/6-95 förra året.

En lågmilare, med låga driftskostnader; 728iA-12/97 "säkerligen en modellår 1998, i och med att modellåret började i maj-97" Cosmossvartmetallic/svart läder, 108719km, PDC, cdvxl, telefon, sidoairbags fram/bak även huvudairbags fram, ASC+T, servotronic, taklucka, klimaautomatik för €7900 finns i Leipzig.

Mvh Stephan
ThePlayer
Kanon att få lite tips! Är ute efter en 735 och större med TV/navi och mätarställningen ska gärna vara under 20000 mil. Ska inte köpa bilen för att sälja den. Har själv en 740 -97. Motorn har jag aldrig haft problem med fick däremot byta låda efter 17000mil. Denna bil är också en import (Till mig av firma år 2000) och den är garanterat "fifflad" med (Tror jag). Så nu ska jag importera själv och alla råd och tips är mer än välkommet!! Ska till Tyskland på Onsdag
ThePlayer
Vågar man köpa en sådan bil från Sverige utan att titta på den?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag skulle aldrig köpa en bil utan att först titta på den.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
er
26
erland
BMW 323 ti -98
har själv köpt 3 BMW under årens lopp från tyska BMW handlare, två med Europaplus garanti. De tyska BMW handlarna är i 99 fall av 100 typexempel på hur en korrekt bilhandlare uppträder! kan bara rekommendera BMW.de och deras gebrauchtwagen sida.
Jag köpte båda min 540i/6 E34 utan att ha sett dom, den med M-paket till och med utan bilder, från auktoriserad Tysk BMWhandlare, samt insatt handpenning, den utan M-paket efter 1,5 månads mailande med den private ägaren i södra Tyskland.

Jag ser inga problem att köpa osett, det hade ju gått att avstyra, om något hade varit fel, men känns kontakten med säljaren bra, så blir slut resultatet, troligtvis även det, jag har tänkt maila och berätta hur nöjd, jag är med min senaste inköpta 540i/6, ägt den i 10 månader och 1700mil, det enda jag har att klaga på, är detta var tänkt som en bil att använda hela året, det går inte, den är för fin, så nu har jag två bilar som står över vintern, dessa i-landsproblem;)

Mvh Stephan

Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
själv har jag märkt
Privat priserna på BMW is sverige ligger ungefär vad auktoriserade BMW handlare sätter i tyskland (dock har de tyska bilarna där oftast bättre utr)

Min BMW 116i
Länk
Det man också, kan ha i åtanke är att skicket, nästan alltid är mycket bättre på bilarna hos auktoriserade BMWhandlare i Tyskland, dom anmärkningar man kan hitta, är max på ett par rader, jämfört med privat och handlarbilar i Sverige, som ibland sträcker sig över flera sidor, jag tänker till exempel på denna tråd... Länk

Mvh Stephan
Nu blev det fel, så är det när jag knappt har sovit, dygnet har för få timmar, bortse från länken;)

Mvh Stephan
Scheckheft
Hej
Finns inte många E38 kvar hos tyska BMW handlare. De säljs oftast vidare till mindre handlare som t ex Autosalon Schwaig i närheten av Nürnberg:
Länk
Min sista E38, den svarta, köpte jag av en privatperson i Tyskland. Osedd, men i ett jättefint skick. Bilen hittade jag på 7er.com. Bilder under min profil:
Länk
Den 750 som Stephan refererar till är säkert ett bra köp, en ägare, bra utrustning, Shadow Line. Ska din bror behålla bilen spelar miltalet ingen roll.

Mvh
Scheckheft
Li
148
LilleJonne
328i E46 -98
En bekant hade en 750 95a med 24.000 mil plus lite till på mätaren!

Helt underbar bil, och gick som ett skott! Felen var att de blivit något glapp till tv/navi så den startade inte alltid samt att några pixlar inte lös lite här o var... Annars hur fin bil som helst!! UNDERBAR! Om jag inte kört 8-10 mil om dagen hade jag gärna haft en sån!

(kanske ointressant inlägg, men ville ändå säga det) ;o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.