|
|
|
|---|---|
hampe m3 |
Suget efter en ny vagn börjar bli outhärdligt, hittade denna på blocket Länk . Då detta forum har så otroligt många medlemar uttspritt över hela landet så tänkte jag om det va någon som kände till denna vagn, brukar offtast vilja ha lite mer kött på benen innan jag tar kontalt med ägaren då det i 99% av fallen alltid är en "full utrustad" bil samt i "topp skick", har gott på den många ggr då bilen värkligen inte motsvarat säljarens beskrivning. Eftersom det är en riktigt bra bit ner till bilen o jag inte har någon bil att åka i så känns det litte motstridigt att enbart ha uppgifterna från säljaren då det e litte fel säsong att pröva bilen o se att den drar fint osv. Bilen ser ju onekligen mkt fräsh ut, sol filmen o fälgarna är väll inte riktigt i min smak,även om dom betingar ett högt värde, o sanerligen ganska lätt sålda. Då ja har blivit hel torsk på org fälgarna alt GT/cab fälgarna så blir det en ny uppsätning sådan istället. Uttrustnings info får jag ju från säljaren, det jag mest tänkte på om det e någon som sett hur den brukas o det allmäna skiket på bilen då, kanske ett lång skott, men det finns väll fler i detta avlånga land som har hyffsat koll på bilarna i området man bor i. Jag tycker att jag hyffsat har koll på dom "flesta" vagnarna o dess ägare o skick här i västerort då jag mött flera ett flertall ggr o bytt några ord, så vissa vagnar vett man att man inte vill ha om ni förstår vad jag menar. mvh hampus (hoppas nu att jag skrivit så det e förståbart, då stavning inte är min bästa sida, (dysare)) |
| Misstänker att den rullat i min hemstad tidigare reg nr PGY *** tror jag började med p iaf, då var det inte dom fälgarna iaf, hm mkt pengar för en 96a blir nog svårt att sälja den för det priset !!! Du kan maila reg nr till mig så har jag lite att berätta om ´bilen" OM det är den jag tror mig 99 % vara !!!! | |
|
Rent spontant så tycker jag bilen "känns" bra. Dokumentation från böjran med kvitton är ju rätt mycket värt! Priset är kanske lite mycket. Men det går alltid att pruta en del på dessa vagnar. Mvh Jojje |
|
hampe m3 |
Har nu pratat m ägaren o ska på måndag om tid finnes kontakta bmw för att få ut historiken från tyskland, där det va en ägare, togs in i sverige väldigt snabbt. + nästintill alla papper, inc bes papper *Skin,dock ej uttökat, (men det går ju att fixa snyggt m kolfiber alt lack invändigt) *inga torr sprickor samt spänt o fint skin(som det ska va på bilar m litte mil) *stora färdatorn *stora stero pkt, några hötalare uttbytt *el rollo *man bak mönster(då dom ej används e det bra att ej ha el) *inte en anmärkning sen den togs in på besiktningen *senast bessitktigad i sep m blankt papper+bra avgas värden+broms - *ej 3,0an, men dom e ju nästin till omöjliga att hitta fräsha uttan plast o tunga/biliga/stora/cykel hjuls eftermarknads fälgar *tak lucka *ej bytt d-vanos Säljaren lätt mkt trevlig o tro värdig o tyckte det va trevligt då ja skulle kolla upp historiken m bmw, så ja fick ett stort förtronde inför honom, och framför allt tyckte han ej att mina 100 tals frågar va jobbiga o tog god tid på att svar o förklara utan stres. Känndes helt rätt. Jojje81 Förstår din tanke, men generelt tycker jag inte priset är så farligt, tycker pris bilden har blivit väldigt skev då det finns så otroligt många vagnar i bedrövligt skick som styr marknads priset, har väldigt svårt att förstå hur så många mänsikor jagar ett par tusen lappar hit o dit, en M vagn ska va dyr i mina ögon, Det är ju fortfarande otroligt mkt bil för pengarna om man ger 150-160 för en M vagn i gott skick. mvh hampus |
hampe m3 |
pimpen, skikar meil till dig nu m litte mer info. mvh hampus |
hampe m3 |
pimpen, går ej att skicka mail till dig,på din angivna mail adress. Om har du yttligare info kring bilen får du gjärna kontakta mig per mail. Reg nr: PGJ *** mvh hampus |
|
Hampe: Bara för att dom "ska" kosta mycket betyder det inte att man ska betala fullpris för dom. Det dräller av M3or och dom e inte direkt lättsålda. Därför ska man utnyttja situationen som köpare... Det var det jag menade ;) Mvh Jojje |
|
hampe m3 |
Jojje81 Tror vi misförstod varan lite, iallafall jag. Självklart e det en bil typ som e ganska (läs grymt) svår såld, därav lägge för lite prut. Det jag menade är att ja inte riktigt får rätt "känsla" av dom vagnar som ligger i dom lägre pris regionerna. Vilket säkert är fel, då det säkerligen finns kap. Men så är jag väll i princip hatad av dom flesta normal bils ägarna då ja kräver att bilen ska va i topp trim o bytter delar i förebygande syfte, och därmed blir idiot förklarde av bil ägare som åker om kring i helt ok bilar men som jag kanske inte skulle va lika nöjd med. Samt att jag alltid gör dåliga affärer set ur ekonomisk syn vinkel, betalar hälre mer än marknads värdet o prutar inte specielt många kronor när köparen o objektet känns rätt, men säljer sedan tok billigt då ja blir ivrig. Det är bara ett fåtal personer på deta forum som vissat samma känslor kring sina bilar så som ja, annars får man höra att det e dum dristigt, o korkat att betal mer än 60 tusen för en m3( läs m en Stor nypa salt) Alla e olika o ja respekterar andras tanke sätt, presic som ja förväntar mig samma bemötande. Nu va detta absolut ej riktat till dig Jojje81 samt pimpen, det hoppas jag att ni förstår, då ja e mkt taksam för er tagna tid i detta ämne. mvh hampus |
| hampe@ har mailat dig ang bilen och lite info, hjälper dig gärna med bilen !!! | |
| du har nytt mail !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hampe | |
hampe m3 |
pimpen, även du har mejl Lika bra o tacka dig här också, otroligt trevligt m lika sinnade som lägger ner tid på att forska o diskutera även utanför detta forum, ett oerhört stort tack för dinna mejl pimpen. Ni är få men guld värda för sanna M fetisher, inga nämda inga glömda ;) (utöver dagens hjälte pimpen så klart) mvh hampe |
|
Hej Om du är ute efter en M3 så har min vän i italien en likadan fast lite billigare och väldig fräsch |
|
|
Den ser och verkar riktigt fin! Känns det rätt så tveka inte!! Mvh Björn Länk |
|
hampe m3 |
ofelia68 tack, mej ej intreserad, är en otrolig petig mäniska när det gäller bilar, kommer att ringa säljaren i morgon då ja har ett par till frågor. 1BJÖRN Absolut, men det finns ett par hinnder, så det ska kännas tok rätt om ja handlar, fel säsong o pröva bilen+ att den e avställd samt jkl jobbig att få hem. Fick otroligt mkt hjälp av pimpen ang bilen så en klar bil kring bilen kommer jag nog att ha imorgon vid mitt andra samtal m säljaren, känner ingen direkt stress heller m tanke på sesong samt att alla jaggar biligast möjliga hela tiden o ja kollar mer på dom litte dyrare så objekten springer inte direkt iväg även om dom är extremt ovanliga. Kanske skikar lite bilder samt info till dig ibjörn om det blir affär då ja förstått av tidigare trådar att vi är ganska lika i tancke sättet kring våra pärlor o dess skick. mvh hampus |
|
synd för att bilen hade gått 12.000 mil,helt orig,smg låda. mvh |
|
|
hampe m3: Skicka gärna över lite bilder och info till mig så kan du får en lite åsikt av mig oxå! M3:or ska ju vårdas som altartavlor =) Mvh Björn Länk |
|
hampe m3 |
ofelia68, okej säkert en jätte fin bil, men ja tycker det känns som att detta objekt e på andra sidan jord klotet, så en bil i italien är som en bil på månen för mig, samt att smg inte står högt upp på min lista när det gäller e36 or. pimpen, har talat med ägaren igen, enligt hans känne dom e den ej trimad, vilket ja tycker är bra, då ja själv gärna betalar för det om ja nu inte skulle va nöjd m effekten för att verkligen veta vad som görs osv. 1Björn, kul att även du visar stort intrese, mkt uppskatat. Skikar -->ev<-- den infon ja har per mail till dig idag, är litte hänig så ja hade igentligen inte lust att tala m säljaren idag, men ja sa att jag skulle ringa idag, så ja kände mig litte tvungen, då ja vet hur jkl jobbigt det är m oseriösa köpare. Biceps o bröst fästet e half som halft av så litte groggy är jag, samt jkl sur o arg på mig själv då träning är en stor del av mitt liv sen ca 12 år sedan. Jaha nu fick ni lite helt ointresant livs historia av mig också. Återkommer när ja e mindre(tycka synd om mig själv) aktig. |
hampe m3 |
1BJÖRN mail m bild skikat till dig, samt litte åsikter från mig kring objeketet. |
|
Fina fisken hampe! Kollar imorgon!! Mvh Björn Länk |
|
hampe m3 |
pimpen, har lite ny info så jag har mailat dig yterligare en gång, behöver din expertis, samt bolla lite ider om det är ok. mvh hampus |
| Hampe: Väntar med spänning, maila på bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.