|
|
|
|---|---|
| så fort jag lägger i backen så låter den nästan hela tiden. trots att det är långt till "påkörning". kan det bero på att det e smuts på sensorena eller behöver jag byta något? kan man koppla ur den så det inte tutar o tjuter i tid o otid... | |
|
sitter de inte en dragkrok på den,? dom brukar ju ge utslag på sensorerna.. |
|
| nix, ingen dragkrok! | |
|
backsensorn på min bil lät konstant på min bil och då var det massa smuts/snö på sensorn. tog bort allt smuts/snö så började den fungera som vanligt igen |
|
|
har gjort det åtskilliga gånger men ska sensorn vara sååååå j-a känslig hela tiden! antar att alla med varnare har ett ständigt tjut under ruskväder.... |
|
|
Troligtvis en defekt sensor om det låter konstant. Det är ganska vanligt att dom tar in fukt och går sönder (man skall vara varsam om man högtrycktvättar att inte spruta direkt på dem). |
|
|
låter inte konstant men piper i stort sett så fort jag lägger i backen, kan även ha ett konstant läte ibland.... (varierar) har nog inte upplevt att det e så vid solväder men förmodligen e dom jäkligt känsliga när det gäller smuts o fukt på sensorn. |
|
| Haft en del pyssel med min PDC. Kvaddad sensorkabel i kofångaren, konstant signal, bytt. Kortslutning i givare, konstant signal, bytt. Fungerar OK nu men häromdagen fick jag konstant signal utan att något var bakom. Moddigt och minusgrader. Inte direkt nån snö på kofångaren. Torkade sensorer med trasa. Då slutade det. Förmodligen någon klar ishinna som reflekterade signalen. | |
| När första kylan kom (-8) så lät det konstant från PDC:n i fram en förmiddag, efter detta har den fungerat som den ska igen (har inte tvättat bilen eller petat på sensorerna efter händelsen) | |
|
Hej! Jag har samma problem med backsenserm på min E46 Touring-00. Om det är så att en sesnor blivit kaputt, vad kostar det då att åtgärda detta? Om det är smuts, är det trasa och lite vatten som gäller då för att göra rent? Är detta vanligt fel även på E46? Mvh //Fredrik |
|
|
En sensor går på runt 700kr. Det är inga problem att tvätta sensorerna, men man ska inte gå på med högtrycken på 2cm avstånd från dom. Då går dom sönder. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Det konstiga med min bil är att pdc:n inte får spel alla gånger som jag lägger i backen utan endast ibland... kan det vara smuts som jag inte lyckats fått bort, eller vad kan det bero på? // Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.