|
|
|
|---|---|
|
Jag är osäker på om det sitter en krockkudde eller inte på passagerarsidan i en (importerad) 525iA Touring från -93. Det ser inte så ut, men man vågar ju inte chansa med en barnstol förrän man är 100% säker. Försökte kolla på vägverkets sajt, men hittade bara mitt förra regbevis så koden stämde inte (kanske inte ens finns sådana uppgifter där, vad vet jag). Någon som vet om det finns kudde där eller inte? | |
|
Det är rätt enkelt att se... Om du har en urgröpning i panelen ovanför handsfacket (precis till vänster om högtalaren), så har du inte pass. krockkudde. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
För att förtydliga: Länk På min bil på bilden finns ingen pass. airbag. (blå fältet) Har du en aribag på pass sidan så har du inte den urgröpningen utan det är helt slätt och det står SRS Airbag ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Seved; Som Mugge skriver, på det sättet, ser du om den har passagerarairbag, det är extremt ovanligt med passagerarairbag på 93 års E34:or, finns några sena 93:or, + en från hösten-92, där ägaren krävde att få passagerarairbag, då blev det via Individual, så chansen/risken att din har 2xairbag är liten. Knappa in dina sista 7 tecken "i chassinumret" här... Länk så ser du tillverkningsmånad. Mvh Stephan |
|
|
Man tackar så hjärtligt! Jag har en urgröpning precis som på bilden som Mugge visade, så då kan jag känna mig säker på att det inte sitter någon kudde där. Jag trodde inte att det fanns någon där heller, men man vill ju inte chansa med barnstolen. /Seved |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.