AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.858

Valsning av bakskärmar??

Sida 1 av 2
E3
8
E36-Rieger
320I -96
318I -86
Jag behöver ha tag i nån som valsar mina bakskärmar. Har 235-40-18 på å då kan jag f.n bara åka 3 i bilen å de´ precis...

Slö men snygg!!
ma
272
marbjo
325cab-91
lyssna med däckfirmorna det gjorde jag kostade 700:- per sida
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Jag ska ner till en firma i stockholm och göra det i slutet av mars. Kostar från 400 kronor och uppåt per skärmkant. Vart bor du?
ma
272
marbjo
325cab-91
(rättelse) 600:- betalade jag per sida, på nb gummi birgerjarlsgatan (sthlm)tel nr:08158558
fo
242
foo
328iC '96
marbjo: hur mycket valsade du?

/foo
finns det någonting i södra sverige, någon som vet?

blir det bra resultat?
så man kan sänka bilen och ändå ha typ 10" fälg med 265. (har en 525 E34 touring)
ma
272
marbjo
325cab-91
dannej det blir jättebra, jag hade 10"fälg bak på min 530 inga problem iförsig med nya bilstein sprint och 35 sänkning men det funkade lycka till!!
E3
8
E36-Rieger
320I -96
318I -86
Jag bor i Emmaboda o undrar var närmsta "valsare" finns. Måste fixas snarast....

Slö men snygg!!
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
i södra sverige tror jag att NFS har verktyg så han kan valsa.. kolla hans annons på forumet efter telenummer... själv valsade jag mina på förra bilen (E34) i sthlm, på ett företag som heter BGM motor , kostade 250:- per skärm... blev kalasbra, inga märken o lacksprickor trots att bilen varit omlackad en gång tidigare...

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
vågade trotsa vintern = 20" monterade i mitten på februari, men numera e det 17" vinterpuckar som gäller igen!
Länk
Steffe
ttt

-Putsnissar kan inte köra bil-
Mr X bil gör xx,x på strippen...How cares! Vad gör den på Kinnekulle!?
Bj
63
Bjärven
325 Ci -93
Jag har gjort det nu!!!!!! På idh Gummi i stockholm. Jag blev jävligt nöjd. Dom visste vad dom gjorde. Dom höll på i 3-4 timmar. Var lite bekymmer med allt silicon som fanns innanför skärmkantern,men när det var borttaget gick det fint. Kostade 1000:- för båda bakskärmarna.
bl
143
bloom
325i E36
Det här med valsning, kan någon förklara detta lite närmre för en novis som mig, har även jag lite problem med "skönhetsutrymme" om jag får uttrycka mig så.

Är det "bara" så att man böjer skärm/kanten utåt, samt syns det mycket på bilen att denna åtgärd utförts m.m.

Tack på förhand.
kan inte exakt hur det går till, men det går ut på att presa ut skärmen med hjälp av uppvärmning, så lacken klarar sig.

har inte sett något resultat av det dock..

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Det syns inte mycket på bilen att skärmkanterna är valsade.Man behåller ju orginal linjerna.

Mvh Ricke
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
E36-Rieger:Jag bor i Broakulla.Har dock inte sett din bil tror jag.Hur ser den ut???Kom till strippen den 18 maj då blir det nog BMW Träff :)

Själv har jag en silver färgad M3:a -95 med snart M3GT splitters fram och silver färgad dekal i framrutan med texten "BMW MOTORSPORT" och 6*vita blinkers så den lär du inte missa!

Mvh Rikard
E3
8
E36-Rieger
320I -96
318I -86
Du Ricke... Titta bland läsarnas bilder där du själv la ut bilder på din egen bil. Om jag inte minns fel så la jag in bilden ett par dagar efter dig. / Albin

Slö men snygg!!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
okej det var som jag trodde.Det vare den svarta BMW:n som har stått vid Flygt.Ska du valsa skärmkanterna innan du tar ut bilen i år?Brukar ställa M3:an på samma parkering som du så jag lär väll få se hur det blev....funderar själv på att spara ihop till ett par 18" fälgar(helst nya M3:ans 18" fälgar).

Mvh Ricke
E3
8
E36-Rieger
320I -96
318I -86
Jag tog ut bilen 1 april i år. Jag letar fortfarande efter valsning på närmare håll än Stockholm, Göteborg & Malmö. Det verkar inte som om det finns ngn som kan hjälpa mig på den fronten.Har letat & lagt ut krokar sedan förra sommaren... Ska ställa ut "på strippen" hade jag tänkt, om jag får dit sista gallerbiten i bakkjolen dvs. Man är lite lat bara.. Ha det bra /Albin

Slö men snygg!!
malmö är ju inte så farligt långt...

ska själv dit ner och valsa till sommaren.

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kolla i kalmar.har för mig att det finns nån firma där.Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette :(
Lycka till med bilen E36-Rieger.Hoppas på att få se den på strippen :)

Mvh Ricke
kalmar skulle ju vara nära och bra...

du kan inte försöka minnas vad det hette? och vad dom tar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.