|
|
|
|---|---|
| Har nu rivit min m70 o kan liksom paap konstatera att min bottendel var mycket fräsh.Däremot är samtliga ventilstyrningar glappa,o särskillt på nians cylinder där jag haft problem med igenslaggat stift.Blir lite förbannad på att verkstan som bytte en bränd ventil på den cylindern inte kollade en sån sak när jag t.o.m frågade hur styrningarna verkade vara.Näää,meka själv är nog det som gäller tydligen. mvh//jacke | |
Paap Reeder |
Hallo Jacke! Skall snart kika på mina kammar med inställning o s v. Kanske redan i morgon. Har undersökt litet med Dixner och dom kan fixa fram ventilstyrningar för ca 150:-/st. Tänkte byta på avgassidan på dom toppar jag tog av ... bara för at ha i reserv. Sedan tillkommer ju arbete o s v men mycket billigare blir det ju än att köpa avgasventiler ÖD á 780:- + moms och det gånger 12!!. Insugarna gick bara på ca 200:- /st. Håller med dig ... håller man själv i skiftnyckeln så vet man exakt hur mycket fel eller rätt det blev ..... och så har man ju alla duktiga polare på AP att fråga till råds. MVH /// Paap R |
|
Hejsan Jacke! Länge sen men man blir ju nyfiken hur det går.Har visserligen lämnat V-12 för ett tag men ändå. Paap snackade nåt om att det var svårt att få tag på ventstyrningar men Svardska visste nån teknik som han kallade Rilla eller Rillning som funkade jättebra på Amerikanska vinkelåttor,går tydligen till så att man fräser ett korkskruvspår i styrningen och det tätar till så att säga. Innan min 750 M70 dog i Örebro så hade jag täta kontakter med den gamla forum vännen Wadel då han hade 2 helt okej toppar till salu,kan kanske vara värt att kolla om de finns kvar,har telenr om du vill. Mvh Dic. |
|
|
Blev lite sen där tror jag. Mvh Dic |
|
| Min motor ska ej monteras ihop igen,håller på o säljer av bilen i delar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.