|
|
|
|---|---|
|
Har precis inhandlat en 520-88 e34 som vinter bil. Väldigt nöjd med den. Har bara några problem. 1:Fläkten går bra på läge 4 men på läge 1 2 3 går den ibland och stannar ibland. 2: P lampan lyser och blinkar fast handbromsen är ur. 3: Motortempen når inte riktigt till normal ligger lite under. Någon som har några tips om vad den kan vara Mvh Daniel | |
| Hur långt under mitten ligger tempmätar nålen? Är det långt under och att det tar tid för tempen att stiga så har förmodligen termostaten fastnat i öppet läge | |
|
Den ligger väl bara ca: ½cm från mitten. |
|
|
Kan det vara termostaten ändå. Och är den kronglig att byta? Mvh Daniel |
|
|
p lampan kan väl vara nån givare som strejkar...?! O fläkten kan ju vara lite oxid lr så på dom andra "hacken"?! kör på 4 annars så känns de som du har cabbe =) BMW - Brings More Women |
|
|
Gunsten: Vart kan jag hitta den givaren isåfall. Om den går att byta? Mvh Daniel |
|
|
ehhhhm.. DE är en fråga, borde väl sitta ner under damaskerna där nånstans?! fast ärligttalat så vet jag inte?! :S men när ja bytte lampor i min instrument panel såg ja att handbroms lampan lös hela tiden, fast svagt när den inte va i, så de syntes inte när man hade på mätarhuset.. fast borde la inte va de:S BMW - Brings More Women |
|
| Okej tar det inte onaturligt lång tid för motorn att bli varm så har nog inte termostaten fastnat.Min ligger också strax under mitten vintertid när man kör med full värme | |
|
Jo de kanske tar lite lång tid att få upp temperaturen känns det som. Hur lång tid ska de ta ungefär när det är ca -2 ute? |
|
|
Varför p lampan lyser, beror förmodligen på att det är för lite bromsvätska... Byt termostaten! |
|
fjamsetramsa |
Fläkten beror på det sk svärdet...byt de så funkar det |
|
Gurkan28. M20-motorerna som din bil har går ganska kallt jämfört med de flesta andra. Det är såvitt jag vet helt normalt att temp-mätaren inte står rakt upp dessa. Står den bara stabilt i det läge den gör oavsett landsväg eller stads/tomgångskörning så är termostaten hel. Skiljer det däremot jättemycket så är termostaten paj. Fläkten kan eventuellt gå att få ordning på om du plockar ut hela fläktmotor och torkar rent kolen och eventuellt sprayar lite 5-56 över kol och kontakter. Jag har fått liv i en helt stendöd fläkt på detta sätt på min 518iS -88. Lycka till! ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Tack för tipsen fjamsetramsa: Vad är det sk svärdet? och finns det och köpa på bmw eller? och *kovo* bromsvätskan är full. KAn det vara någon givare som gör att p lampan lyser ändå? Mvh Daniel |
|
fjamsetramsa |
det styr fläkten sitter till vänster på passagerar sidan..du får köpa på skroten lär va rätt dyrt ett nytt |
|
Svärd sitter väl inte på din, däremot fläktmotstånd, troligtvis ovanför gaspedalen in mot mittkonsolen, kan möjligtvis sitta på motsvarande sätt på passagerar sidan. P lampan styrs av en brytare under handbromsen, lyft av damasken och kolla där. |
|
|
P-lampan tänds om handbromsvajrarna ligger utanför sitt läge uppe vid kryckan, då trycks kryckan tillbaka en bit och lampan tänds. Lätta på damasken och kolla in där så ser du om de går galet. Lycka till! / Peps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.