AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.005

oljeläckage motorn

ja
30
janneph
525i 24v Års.1992
testade bilen lite häromdagen ca 180 km hellt plötsligt tänder sig oljelampan stannade omedelbart vid närmsta mack och mycket riktigt hade det försvunnit en hel del olja fyllde på ny och har sedan åkt ca 10 mil utan att det läckt allt för mycket,vad kan detta bero på oljetrågspackningen eller?
Mycket tacksam för svar
Mvh Janne

e tråget nersörjat av olja.... kolla så inte oljan e grå för då har toppblockspackningen gått,
ja
30
janneph
525i 24v Års.1992
Nej oljan är inte grå och det verkar som läckaget kommer högre upp,kan det vara ventilkåpspackningarna tro?
Mvh Janne

absolut inte helt omöjligt och det går ju lätt att kolla. titta så det inte e olja där tändstiften sitter!
går bilen illa o misständer vid fullt pådrag?
we
19
wetman
525tds -92
Jag har samma fel på min och skulle också vela veta vad som läker!
får fylla på ca 1 liter på 50 mil, och de ser grisigt som fan ut i på alla stag nedanför motorn!

ja
30
janneph
525i 24v Års.1992
inget läck vid tändstiften heller så vete fan var det kan komma från,hade lite läckage innan jag testade bilen
Mvh Janne

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
kolla oljetryckskontakten

_______
/Chrille Länk
we
19
wetman
525tds -92
Jag har inte heller nå olja dära, men de verkar som att de läker ovanför tråkpackkningen samtidigt som de ser ut att komma drärifrån :S vette fan vars de läker! Ingen som vet??
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Gör rent motorn ordentligt och låt den torka. Sen lägger man ett stort papper under och låter bilen stå. Sen är det bara att följa oljan till läckaget.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
ja
30
janneph
525i 24v Års.1992
Skall testa detta
tack för tipset
Mvh Janne

janli
Tips!
kolla oljenivågivaren sitter i framkant av motorn.

Länk
ja
30
janneph
525i 24v Års.1992
nån som sa till mig att det kan vara vevhusventilationen som kan vara tätt därför kan den slänga ur sig olja,,,kan detta stämma och isåfall hur fixar man det
Mvh Janne

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.