|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kan bara instämma, underbar bil min har passerat 35k mil o på senaste servicen såg kammen ut som ny. Sköt bara om den o den rullar länge. *BAWORAK* |
|
|
Hur är det med växelåda och och transmitionen i dom? Är lite rädd att få tag i en med slutkörd växelåda eftersom jag käner en kille som hade en E28 524d som va helt slutkörd i växelådan, farsan hade en lika dan å den var inte häller så bra i växelådan efter 25000 mil. Annars har man ju hört att bmw ska ha riktigt bra växelådor Gäller detta även E34? |
|
| Joo bmw har ju fina lådor..! Men sen är de ju lite hur den är skött, endel är väl mer slitna än andra, testa noga när du köper.. Min är lite trög att få i växlarna i, speciellt när den är kall, men de är ju en manlig bil så.. =) | |
|
Som Janne T säger: Med diffbroms så är den riktigt rolig. Dessutom är framkomligheten i snö riktigt bra, i mitt tycke bättre än E39'an. Freude am fahren |
|
|
När jag letade 535 så provkörde jag först en automat och blev riktigt besviken. Bilen kändes slö trots så pass stor maskin och nedväxlingarna var för långsamma. Jag trodde jag skulle överge modellen helt tills jag provkörde en manuell. Jag köpte den samma dag och var jättenöjd med bilen! Personligen tycker jag inte att automat passar i BMW, känns inte så sportigt... MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
| 535 E34 med diff är kung på vintern, har diff på 535an och har aldrig kört fast på vintern, den bara tuggar sig fram, har nokian hakkapelitta som är fräscha och grppet släppet aldrig sålänge man bara gasar lungt, hur säkert som helst. Dessutom har 535E34 50/50 i viktfördelning samt de övriga E34 också så framtung tycker jag inte, det skulle i så fall vara på bankörning, men det kan jag inte uttala mig om. En 518 E34 med diff måste vara den optimala vinterbilen! | |
| optimala? 8-) bland e34 isf !! | |
|
Va då Bmw passar inte med automat! Jag anser ju att det är bra mycke bättre njutning i en med automat än att man ska sitta som en bäver på amfetamin o el-chocker o rycka i spaken! Sen att man tappar lite effekt är en sak men det blir ingen traktor av bilen pga de. Finns det några andra på tråden som har info eller synvinklar om Manuell Vs Automat! |
|
| De beror väl på, man kan väl få sportigare känsla när man växlar själv.. Men att bilen va slö med auto låter ju konstigt, ifall de inte va något fel på´n?! | |
| Automat e skit om man vill ha kul på vägen ........ jävligt smidit i stan däremot | |
| inte skit kanske, men är la roligare me manuell.. fast gott när automaten kickar ner :P | |
|
Nä skit är nog att ta i va! Min bil rullar mest i stan=billig stadsbil!haha :-) Där är de perfekt med automat men skulle man behöva hävda sig så är de bra drag i grejerna kan jag lova, lika så om man kör på någon Europaväg! Men visst jag förstår dig, vill du nu ut å slira på grusvägarna så finns de ju bättre saker att få stenskott på än BMW- med eller utan automat... |
|
|
Prova både manuell och automat! Bilda din egen uppfattning. Jag provkörde en automatare, kändes slö, men det kan ju ha varit för att den går så jämnt med automat. |
|
|
billig stadsbil :P jovars hehe.. |
|
|
En sak är ju bevisad gång på gång o det är ju att 520 går inte att köra utan automat pga kass effekt, man får annars rycka i spaken så att man kan tro att man ror bilen framåt! 525 vet jag inte hur de ligger till med på den fronten men de borde ju gå bättre där även om det inte är mycke som skiljer de åt! 518 har jag aldrig fattat vitsen me..måste vara som att bulta en stav mixer i en jänkare! |
|
|
brukar ju iofs vara tvärtom att bilar med stoor motor gör sig bättre med automat, men?! 518 är väl bra om man vill ha en stor bmw med bättre ekonomiska förutsättningar |
|
|
Som Fripps säger så är det en smaksak och man borde testa båda. Att man skulle behöva "rycka i spaken" är dock inget som gäller på stora motorer. Vid lugn körning så är det inte ofta man behöver växla. Vridet på låga varv gör att man sällan behöver växla. Detta gör sig mer märkbart ju större motor man har. Jsg var själv på jakt efter en E34 540i 6 växlad innan jag hittade min nuvarande E39: Länk MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
| Så du erkänner alltså att du svek e34.an :O Skäms | |
| Det sägs ju att bmw:s automat-lådor e inge bra..brukar börja o slira sen blir det dyrt:s | |
| Tycker faktiskt att E34 är en av dom snyggaste BMW som har tillvekats (Innan E60) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.