|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu mitt i vintern så sitter jag och letar sommardäck till min pärla, medan den inväntar våren i ett skönt garage :-) Hittade dessa fälgar på blocket. Länk Undrar om någon här kan uttala sig ang. om de passar på min bil utan modifikationer såsom spacerplattor mm? Vet att bultmönstret är rätt, men inte hurvida golf/skoda-fälgar passar rakt på. Någon som vet? Tacksam för svar! Pärlan: Länk | |
|
jag har för mig att golf fälgar ska passa rakt på...det är iaf vad jag har hört! grymt snygg E30 du hade förresten ;) helst med M-Tech 1 paketet på ;) BMW CS Nr:06086 Länk |
|
|
Du kanske behöver s.k. centreringsringar... Då de brukar skilja på storleken på centrumhålen. |
|
|
Centrumhålet är lika på golf dvs 57,1 men ET på golf brukar vara runt 45 o bmw har 35.Men be killen kolla brukar nästan alltid stå instansat på fälgen. Mvh/Micke Min 02sida www.bmw02garaget.com |
|
|
Du måste ha spacerplattor till dom och dom flesta andra fäljar oxå, om dom ska vara till E30. ET 10-20 är snyggt och fyller ut hjulhusen. Det tillverkas nog inga fäljar längre med så lågt ET, köper du nya får du med spacers om du ska ha dom till E30. Jag har fäljar 7x15 i följande ET: 43, funkar inte alls, tar i fjäderbenen fram. 28, funkar men ser inte bra ut. 11, fyller ut perfekt !!! |
|
|
Mina ska det nog också vara golf ET på.. Men jag har också spacers för att det ska se bra ut, men dock kanske lite mer än att dem bara ska gå fritt vid fjäderbenet i fram.. ;) Länk 20mm i fram/sida 30mm i bak/sida |
|
| Exakt !! Så ska det se ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.