|
|
|
|---|---|
|
Hade dieselvärmare i E39:a och saknar det i min E60. Funderar på eftermontering men skulle vilja ha lite erfarenheter från någon som gjort det. Fungerar det bra? Blev det så dyrt som jag misstänker? Läst det jag hittat på forumet men inte blivit så mycket klokare. Har utökad klima som man tydligen måste ha för att kunna eftermontera. Tack på förhand. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" | |
|
Engstrands Bil&Motor 08800449 har monterat i kompisens 525 E60 samt i ett par 530d med gott resultat. Tyvärr vet jag inte så mycket mer än så. Mvh Asken |
|
|
Tack Asken, någon aning om kostnaden mellan tummen och pekfingret? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Novasion i Uppsal gav mig igår ett pris på 32000kr | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Novasion monterar väl BMWs egen Webasto brännare med modellspecifikt kretskort vilka inte är utbytbart, och den svaga punkten, det finns ju mera standardiserade Webasto eftermarknadsbrännare som eftermonteras av typ Engstrands och andra bilverkstäder , där det är ytbytbara delar. Kan vara en del prisskillnad mellan de olika varianterna. MB har samma problem med sina "märkesmonterade brännare" men dom subitionerar sin brännare vid byte runt 4500kr ///MVH Hasso Länk |
|
Är det någon som har erfarenheter av att eftermontera dels BNWs egen webasto eller std Webasto? Pris? För / nackdelar? //Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.