|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har märkt nu när det är kallt ute att värmen i kupén försvinner när man står stilla på tomgång. Det är alltså varmt i bilen innan, och sen när man kör iväg så kommer det värme igen. Är det någon annan som tänkt på det eller ska det vara så? Mvh //Peter | |
|
nä stålmannen så skall det inte vara . troligtvis så har du inte cirkulation i vattenpumpen då kan detta uppstå men det kan oxå vara fel på din termostat. pimpim produktions |
|
|
Tack för svaret! Jaha, så det kan vara vattenpumpen. Finns det något sätt att kolla om den är ok eller måste man byta? //Peter |
|
| hejsan! har samma problem med min.. Har du kollat ifall det var vattenpumpen.. ja ringde till en bmw firma o de sa nått om cirkulations pumpen??? | |
|
Hej Nej, jag har faktiskt inte gjort något åt det där än. Är cirkulationspump och vattenpump samma sak? Låter inte som några jätte dyra saker, hoppas jag. Så det kanske är värt att prova. //Peter |
|
|
Hej igen Kan trasig vattenpump eller termostat även vara orsaken till att bilen rycker på låga varv? Mvh //Peter |
|
|
hej! Jag har bytt termostat, termostathus, vattenpump och har samma problem som er att det kommer in kallluft när man står på tomgång sen kommer varmluften när man kör igång igen. Vet ej varför men skulle vilja ha svar på det jag oxå för det har jag aldrig varit med om på någon annan bil jag har haft.... och jag har haft några stycken.... //Micke |
|
|
Hej! Jag hade samma problem, så ringde jag till Per Larsson i huddinge (väldigt bra BMW verkstad), då skrattade han bara och sa att jag skulle kolla vatten nivån, är den ok, så ska jag antagligen tömma kylsystemet och lufta om det, för 90% av fallen på E36an så är det birst på vatten, Men den är krånglig att lufta oxå (se GDS guiden) får inte glömma att dra på värmen på fullt heller när man luftar . Jag tömde mitt system, och nu har jag värme i kupén hela tiden. Har man problem med att den inte går upp i tempratur eller liknande så är det antagligen pumpen dock.. |
|
| cirkulationspumpen=extra pump i systemet,sitter till vänster i motorrummet vid torpeden,iallafall på äldre bmw! | |
beamerkai |
finns de cirkulationspump på 328ia 95a med?e36an alltså?ja ha precis samma problem... Beamerkai |
|
Låter misstänkt som cirkulationspumpen. Ibland hör man att den är trasig, en frisk pump låter i princip inte alls. Om det inte låter om den skulle det kunna vara så enkelt att den inte får ström. Fast jag tror inte att värmeproblemen har med den ojämna gången att göra, det är troligen nåt annat fel. Cirkulationspumpen behövs för att vattnet inte cirkulerar nog snabbt i systemet när bilen går på låga varv. Vattenpump och cirkulationspump är inte samma sak. Fast lita inte för mycket på mina teorier, har lite bristande erfarenhet när det gäller nyare BMW... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.