|
|
|
|---|---|
|
Hallo! Tänkte höra om nån vet vad man ska göra åt det vindbrud som uppstår i min BMW 540iA -93 när jag når 200km/h gränsen, det är som om det passerar in luft vid dörrarna, men jag vet ej (lixom itne läge att börja känna så mycket, brukar försöka hålla ögonen på vägen). Det börjar att brusa på passagerar sidan, men när det går lite fortare så låter det även på förar sidan, irriterande. Nån som har nått tips om hur man får bort det? MVH: Fredrik | |
|
Är du allvarlig nu!!!!! 200KM/H o lite vindbrus!!! Hmmmmmm.... Mvh Janne. |
|
|
njaa.... eller joo o om det går att fixa på nått skysst sätt så gör jag det gärna, det är ju inte direkt så att det är livs viktigt, men jag tänkte finsn så mcyket skönt folk på den här sidan så nån har säkert grejjat det där! //Fredrik -*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*- |
|
Jirar |
Jag tror att det är ganska svårt att helt komma undan vindbrus i såna hastigheter. Prova istället att åka med nån som har nån liten japanare eller liknande,då kommer du att märka att din bil är jäkligt tyst för att ligga i 200km/h. |
Robert.O |
Köp hörsel proppar, eller skruva upp steren ;-) R |
| Det är bara att lämna in bilen och be att dom justerar dörrrarna. Jag hade också brus i högre hastigheter på en 325 och det försvann efter justering. Kostade inte så mycket. | |
| Är det inte bättre att låta bli att köra så fort? :) | |
|
Föreslår härmed att Dahlman utesluts ur forumet och att hans BMW konfiskeras. ThePuc |
|
|
Troligtvis är de blecken till dörrarna som är feljustsrade eller någon list som fångar vind. De du kan göra är att kolla satt framskärmen ligger utanför framdörren och att framdörren ligger utanför bakdörren, och bakdörren ligger utanför bakskärmen, måttet bör vara ca 1-1,5mm i bälteslinjen (linjen som går precis under handtagen). Lycka till med måtten! Dejvoo. |
|
|
Jag tycker mest att det låter från backspeglarna när man når 200 ....irriterande PH |
|
| Jag bytte till E39 och nu är felet borta ! | |
|
Hej, jag håller med ThePuc och tycker att Dahlman utesluts! :-) BTW har någon testat om siffrorna från 0-100 stämmer för våra bilar! Är det egentligen så stor skillnad på automat och manuell vxllåda? Jag är av den uppfattningen att man med manuell inte kan växla så fort. Jag och ThePuc tänkte testa, om han inte bangar förstås. Jag med automat och han med manuell. Vad tror ni - vem vinner? Mvh /NP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.