|
|
|
|---|---|
|
Har bytt topplocks pakning avgas insugspackningar vattenpump topploksbultar, men bilen kokar fortfarande ingen värme in till bilen men alla slangar är gö varma , har oxo byt kylare | |
| och du har luftat enligt konstens alla regler? | |
|
japp men samma skit |
|
|
kan de vara fel på termostat ???????? eller vattenkanalerna i motorblocket ?? |
|
| du kan ju ta å testa plocka bort termostaten eller sätta nåt i öppningen på den så den är öppen hela tiden. då märker du ju om det blir nån skillnad. | |
|
ok tack skall prova |
|
|
kokar fortfarande |
|
| vad menar du med kokar?om du har en go spricka i toppen så kan det bubbla rejält i kylvätskan. | |
|
jag har inga sprickor vare sig block eller topp bytt packningar 2ggr men samma sak igen den kokar ändå |
|
|
Hejsan Har du kollat så toppen är plan? Det är jäkligt svårt att se fina hårsprickor, kolla en gång till! H Borken |
|
|
eftersom du inte får nån värme i kupén så har du ju förmodligen luft i systemet, alternativt ingen cirkulation. ett komptest visar ju om det läcker nånstans vid block-topp. om komptestet visar ok så skulle jag tippa på att det bara är att lufta, lufta och återigen lufta! kan ju visserligen ha satt igen nånstans oxå i tex kylaren fast den var ju bytt ja, men det är iaf mindre troligt än att det är luft nånstans. |
|
|
ok skall kolla upp det imorn me komptest kan de vara så att de har satt sig i vattenkanalerna i blocket ???? va en kompis som sa till o att jag skulle prova ett medel som man häller i kylaren som skall rensa allt skit i kanalerna vad är de för medel han menar har någon provat det ??? |
|
|
kylarn på min jänkare hade satt igen. detta löstes genom att slå i en flaska kylarrengöring eller vad det hette direkt i kylaren. det går ut i systemet och löser upp skiten som blockerar. |
|
|
när man lossat toppen ska man ju egentligen plana den, när farsans 523 kokade va toppen skev, så dom fick plana te den lite sen funka de bra igen, fast han fick byta ut allt i hela systemet, kylaren hade blivit som en balong, svällt upp för de va sånt tryck i systemet:P BMW - Brings More Women |
|
lurre |
Vet inte vad du har för vattenpump,men på min bil satt det plasthjul i vattenpumpen som hade släppt på axeln. |
|
Funkar nu hälde i en burk kylar rensning som en mekaniker informerade mig om den går ej i kok mer men har problem med värmen i bilen får ingen direkt värme vet någon hur man plockar isär värmer eglaget för o kolla så att ej vajerna har låsnat ?? |
|
| Kan vara att det är luft kvar ändå.Brukar vara svårt att få ut dom sista luftbubblorna från värme elementet | |
|
kan ändå vara fel på termostaten, hade ett likvärdigt problem, kom värme men inte full så då bytte jag termostat (tror det var 92graders)sen fungerade allt kanon! lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.