|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sätta in kompressor i min 7:a (E38 med M62/TU). ESS har två kit, men som jag har förstått det så är dom utan intercooler. Jag vill ha intercooler, så att risken att spika sönder motor minimeras. Det jag håller på att fundera på nu är om jag ska ta tag i den mekaniska biten själv med hjälp av några goda vänner som är motorbyggare till yrket. De har emellertid inte utrustning och kunskap om hur man mappar en BMW. Jag vill att vanosen fortfarande ska funger och mina effektambitioner är ca 100 literhästar. Vilka firmor har utrustning/kunskap/rullande landsväg för detta i Sverige. mvh Nisse | |
|
Jag skulle våga påstå att ESS vet vad de gör. Anser de att det inte behövs intercooler till det ganska moderata laddtryck som satserna ger så behövs det inte heller. Keep up the good work! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ess tar inget extra för mappning och installation ingår i priset åtminstone tidigare, men kräver en "lågmilad" motor i perfekt skick för att göra installationen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag säger inte att ESS inte vet vad dom gör. Det är klart att man som företagare inte krånglar till det mer än nödvändigt med ett motorkoncept och lägger till en intercooler om man ser att det håller ändå. Man vill ju tjäna pengar också. Jag vill bara ha stora marginaler och då skulle det skulle bara kännas bättre med en intercooler. Min bil har bara gått 9000 mil (svensksåld) och är helt frisk. annars hade jag inte tänkt tanken ens. mvh Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.