AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.005

Hjälp, vill få bort röklukt...

Sida 2 av 2
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Nopp igen doft av ättika, den doften verkar inte "fästa"
ok, då kanske man ska prova då!

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
crille M///
Prova att hänga i en yocoair kudde, den ska fugera, drar till sig dålig lukt utan att tillföra någon ny doft, har ett par kompisar som provat med lyckat resultat.
M-3
Hej.. Kör ozon,det fungerar bra..Alla saneringsföretag använder sådant till allt med röklukt.. Hör med något lokalt sanneringsföretag(tex OCAB)så får du säkert hjälp.. Lycka till
Fick tips från hyrbilsfirma att de brukar ställa en burk ättika i bilen. Det fungerar tydligen suveränt om den inte är 'för' inrökt. Torka rent inne först så allt fett kladd och extra smuts försvinner.

Billigt knep.

En kul grej till: om ni har en ljus plast-matlåda som ni haft taco köttfärs i eller nåt som missfärgat lådan. Lägg lådan uppochned på gräsmattan (om det är bra grönt gräs där) och låt den ligga ett dygn eller så. Smutsen försvinner på något konstigt sätt....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Aha... Synd att jag inte har en cab då för då kunde jag ju vänt den upp och ner på gräsmattan och fått dän svett doften i bilen :)

Undrar varför det luktar svett i den förresten... ahh.. kom på det nu... 205or i fram och ingen servo :) :) :)

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.