AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.004

Hjälp, vill få bort röklukt...

Sida 1 av 2
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Hej, har problem med rökdoft i kupén. Nån som kan ge mig tips på medel eller metoder för att få bort lukten?

Sportkupé rules
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
Hej,
detta har diskuterats tidigare. Sök inlägget överst på sidan.

mvh/Henrik
Go
227
GoinLegit
325iC -93
ohh.. hittade.. fast det verkar hopplöst att få bort stanken.. fast det verkar vara klädseln som jag har problem med... får testa att tvätta det med bästa medel... nån som har nåt att rekommendera?

MVH
Rekondfirma rekomenderas dom kör gas (ozon??)+ hetvattentvätt av inredningen och det är nästintil omöjligt att känna rökstanken igen.. Skall visst gå att rekonda bilar dom haft kabelbrand till näst intil nyskick..

Snik metoden är MYCKET och UPPREPAD klädsel och matt tväät och Yoccoair dyonr/spray
Go
227
GoinLegit
325iC -93
hej, ska testa snik metoden. Om det inte funkar så får det bli att boka tid på rekondfirma...
Lycka till...

Vi hade en budbil på gamla jobbet i vilken en automatlåda tippade omkull och ca 4 liter gammal bränd äcklig automat olja rann ut i skuffen på den 245:an, 2 dagar sen var stanken borta trots sommar värme ute.. Skuffen så ut som ny fast bilen gått ca 35 000 mil då som budil..
röklukt........... ett problem nej det finns mycke tips att få bort de foggning är en finns hos bil vårdsgruppen i stholm lägga citron klyftor i bilen kan åxå hjälpa ja ja foggning är bäst det är varma encymer som dödar all odör mwh niklasbmw@hotmail.com

Ozon är effektivast.
Bilrekondare använder det.
Ozon användes vid allergisanering och tom av brandkåren föratt sanera rökskador i byggnader.
Nackdelen är att ozon får plast och gummi att oxidera (åldras).

MvH

David Löwenstein
Lahega Kemi AB
netsix
Ozon är inte att rekommendera, om man är rädd om bilen.

/netsix
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Hej, tvättat och sprayat med Yoccoair, det verkade funka.. men i söndags kom solen fram ordentligt och den där förbannade stanken smög sig fram igen... SNART BLIR DET FAN OZON I SKITEN....
Kolla med anticimex. De har ozonmaskiner.Funkar garanterat.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ozonbehandling är inte vänlig miljön dessutom. En kemtvätt av hale inredningen inkl taket och gnuggning med rotborste och rentsugning med rent vatte. Det tar bort röklukten.
Go
227
GoinLegit
325iC -93
oki, Asken, jag ska ta och tvätta allt en gång till ihelgen. Sen får vi hoppas att solen tittar fram snart igen... fortsättning följer...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du kan slå i lite aftershave el parfym i "renvattnet" för att döda lukten. Det enda du då gör är att ersätter *censurerat ord*lukten med en annan lukt medans aftershavelukten dunstar...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Morrn Asken. raka anlänt :)
Tygklädsel kan man en varm sommardag skura med via tvättmedel och högtryckstvätta och låta soltorka det blir både rent och luktfritt.Många bilhandlare gör på detta vis har jag sett.

Fick pris på pedaler från oclbrorsson 1450+moms frakt
om jag beställde hos min däckhandlare är det rätt
(schnitzer) Råkade säga det vid köksbordet igår,dumt
" men älsk...ska du köpa trambil"" :(

MVH
Hasso
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stabilt. Fin va?
Tygklädseln bör tas ur bilen först, annars blir det trampbåt:)
haoos: jag gav 2 om jag minns rätt med frakt och moms.
Bara för att djävlas så finns det ju BMWtrampbilar, köp en:)
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
En BMW klarar lugnt en ozonbehandling utan att missfaras. Märkte ingen skillnad när det gällde finish i plast o gummi. Mycket av röklukten gick bort ja, men långt ifrån all...
Hade en 325 -95 som var rökt i, men for ut till stugan och öppnade alla dörrar, så stod den i 3 dygn, efter det så var röklukten borta, "back to nature" helt enkelt :-)Men fungerar nog ej om det är rökt "för länge" i bilen

/Nicke
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Har ett supper bra tips, gör först rutorna, & annat hårt för att få bort det feta, ställ sen en burk med ättika i bilen. Typ en kakburk eller dyligt så att det får en liten större yta, låt stå över natten. Luktar det fort farande så gör om det med ny ättika. Ättikan blir alldeles gul o äcklig. Fick tipset av en städ firma, tar även bort vanlig rök lukt typ skogsbrand
Go
227
GoinLegit
325iC -93
Hej pojkar och flickor!

Jag har lyckas eliminera ALL lukt i bilen!!! Jädrans så glad man är. Jag byte ut inredningen mot skin och vädrade bilen i 48 timmar... nu har jag tvättat skininredningen och smörjt in det med mjukningsmedel å skydd för UV ljus.... DET LUKTAR SKIN I MIN 10år gamla sportcoupe!!! JIIPPPYYYYY

MVH
Speddy: Det luktar inte ättika i bilen sen då?? Min luktar lite lite rök och allmänt 17 år gammal=sunk. fukar ättika mot det med??

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.