|
|
|
|---|---|
|
Hej Körde upp till stockholm från växjö igår med min 325ix -89. Under färden tändes en varningslampa den som sitter mellan parkeringbromssvarningslampan och den som säger till att bromsarna tar för långt ner. Det är en lampa som har ett hjul i sig kan man säga fast med sträckad linje på sidan istället som för bromslampan som har heldragna sträck. Hoppas det är någon som vet vilken jag menar. Den lampan lyste med ett svagt rött sken en stund för att sedan slockna igen. Jag undrar som sagt vad den betyder? mvh. Viktor | |
|
Är det inte nåt med bromsarna? Har du ingen instruktionsbok? Kostar bara 150kr på Bmw! Röda varningslampor, betyder dom inte att man borde stanna bilen? Har du kollat bromsoljan? nivån? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej Joo jag har en instruktinsbaok hemma men är i stockholm nu som sagt. Jo de måste vara något med bromsarna tror jag tänkte bara om någon här visste vad det var. mvh. |
|
|
Tror starkt på att de betyder att du har slitna belägg, alternativt låg bromsvätske nivå |
|
TobbeBMW |
Betyder slitna belägg 100% säkert. |
|
Tilläggas skall dock att systemet för slitna bromsbelägg förmodligen är taget från Alfa Romeo 155... Systemet har en tendens att varna trots att beläggen inte är slitna då det verkar vara känsligt för regn, ibland räcker det att lossa kontaktstyckena och spruta in lite WD-40. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
jag var inne på bmw och skulle köpa bruks till 325 -90 men där sa dom att det fins inte på svenska att beställa , och att det är för att det har inporterats så många pilar privat inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
Trams, de har kopior att sälja. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
dom sa iallafall att det inte fans något artickel nr för svenska instruktionsbok till 325 -90 , artickel nr fans endast endast till instruktionsböcker skrivna på tyska inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
tryggve: Ja det var när det var väldigt blött ute det blinkade till sen försvann det när det kom yorrare vägar. Men lika bra att kolla beläggen då. mvh. /Viktor |
|
|
Stämmer att de inte har svenska bruksanvisningar till så gamla bilar, jag har för mig att de har först från årsmodell 93 (?). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.