|
|
|
|---|---|
|
Tjenare !! Har hittat fälgar som jag vill ha Men undrar om det är någon annan här som kör med 20 tum på E36 och skulle vilja ha lite tipps på ET mm Mvh WoX En gång BMW alltid BMW | |
|
ho ho ... ingen som vet ?? eller har 20 tummare på E36 ?? WoX |
|
|
Kör du med original et-mått, dvs mellan 40 och 50 så är det helt och hållet upp till vilken däcksdimension du tänkt montera som avgör om det funkar. |
|
|
precis som Anders säger så hänger det på vilken däckdimension du använder.. Rent teoretiskt funkar det bra med 8.5" fälgbredd och ET mellan 40-45 som du angav! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
lämplig däckdimension borde vara 225/30-20" eller 235/25-20".. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tänkte prova med 225/30/20 ska beställas vid löning... bilder kommer när det blir klart... Tack så länge // WoX En gång BMW alltid BMW |
|
hampe m3 |
WoX_, kontakta estorilmongo o se om han känner för att svara på någon fråga, han hade väll en m3 m 20" om ja inte missminer mig. |
|
Tjena... Jo det ska funka. Bak kan du ha upp till 10 tum brett på en E36:a, med rätt däck o rätt inpressning. Men har du original fjäderben fram? Kan bli problem att däcket tar i fjädertallriken... Jag hade Coilovers på min, då blir fjädern "smalare" så det gick precis. Fast nu för tiden finns det ju lägre profil på 20 tums däcken. Jag körde med 245-35-20, t o m det funkade fram. Mvh K. |
|
hampe m3 |
o där kom han, inga dåliga bilar du hade i ditt galleri estorilmongo. |
|
tackar för svaret "mongo" så man kan köra med 10 tum bak orginal utan att behöva fixa med skärmkanterna ?? Mvh Patrik En gång BMW alltid BMW |
|
|
Ja det går, om du har exakt rätt inpressning. Du får ha ett däck som inte är allt för brett. Men jag skulle nog inte rekommendera 10:or bak iaf, kan lätt bli lite väl mycket tyskstuk, eftersom du får ha ett smalare däck. Beroende på inpressningen så kan du även bli tvungen att rulla skärmkanterna lite granna... (Urk*) Hampe m3: Tackar för din åsikt... :) Mvh K. |
|
|
få se vad som händer... är klyvän när det gäller detta Men ett par 265 35 19 tror jag sitter kanon på 19x10 Et 42 BBS är rädd för att det ska se för smalt ut på 20 tummarna.. // WoX PS: man vill ju att det ska se FETT ut bakifrån med... he he En gång BMW alltid BMW |
|
|
Kör på 19* enl min mening... Då kan du ju sänka bilen max oxå. Det kan du verkligen inte göra med 20... mvh K. |
|
|
då lyssnar jag på dig. he he Tack för hjälpen // WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
Gör som tycker blir bäst själv, men jag har ju haft 20 på en E36, och då kan man inte sänka mycket alls. Blir lätt lite högt... Hade 19 tums BBS Challenge oxå, innan, och då gick det att skruva ner bilen MAX, vilket jag tycker är råare... ;) Kimmo. |
|
|
det är riktigt sant det... ser ut att bli så istället // WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
9x19" ET38 265/30/19 bak = valsa 10mm 9x19" ET38 235/35/19 fram= Tar i innerplasten när man svänger Och detta var med smala falken däck, 265 falken är ungefär som michelin 235. Tänk på det också när du köper däck. |
|
|
Tack för det ;) Mvh WoX En gång BMW alltid BMW |
|
|
undrar vad man kan ha UTAN att det tar i Funkar 9.5x19 ET 42 Bak ?? samt 8,5x19 ET 42 Fram ??? Någon som vet om det funkar ?? tänkte köra med 255 eller 265/30/19 bak Och Fram 235/35/19 fram Någon som kör så idag ??? En gång BMW alltid BMW |
|
|
9,5x19bak = 1,9cm valsning om man utgår från att jag fick valsa 1cm med et38 och 9". (9,5 et 42 hamnar ju 8,9mm längre ut). Detta förutsätter ju förstås att din är lika i karossen som min och det är väl inte troligt så detta är ungefärliga mått. däremot så blir 8,5 et42 perfekt fram. Enligt mitt tycke så tror jag följande kombinationer fungerar bäst (om man inte vill valsa): 9" bak = minst ET46 8,5" bak= ET 35-42 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.