|
|
|
|---|---|
|
skulle byta lampor idag i min 528 och märkte att hela reflektorn till helljuset var helt lös på vänster sida. går det att laga eller är det bara att köpa nya lampor? är xenon på halvljus och angeleyes om det nu skulle göra någon skillnad Mvh | |
|
Det är höjdjusteringen som gått sönder, finns att köpa som reservdel. Art nr: 63 12 0 027 924 "Inställningselement strålkastare". Relativt lätt att byta. Freude am fahren |
|
|
Såvitt jag vet så finns inte dom delarna till faceliften. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
fram till månad 09 år 2000 så kan man byta dom efter det så blir det att byta hela insatsen. Så vidare man inte är väldigt händig och kan bryta upp glaset från limningen utan att bryta i sönder något sen måste man ha tillgång till fräs och svarv samt ett plastmaterial och tillverka nya justeringar då dom ej finns som reservdel. Verkar som detta är ett vanligt fel men BMW vet som vanligt inget och har aldrig hört talas om detta. |
|
|
har problem med höger strålkastare ,verkar sitta löst. vad gör jag? |
|
|
Det finns en utmärkt instruktion för byte (pre facelift) under mektips här på forumet. "Höjdjusteringspinnar" tillverkade av aluminium finns att köpa på engelska ebay. Kanske finns där även "pinnar" till facelift. Lycka till! ChristerG525 |
|
|
var hittar jag den beskrivningen? |
|
|
Som Christer skrev: Under mektips. Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.