AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
478

släppa trycket på ventilerna!

tjena.... hade tänkt plana min topp så jag får till en fin yta mot packningen.......

men för att kunna plana måste jag släppa trycket på ventilerna och enda sättet jag ser att de är möjligt är genom att ta bort vipparmarna men grejjerna är ju att 2 armar är under belastning och 4 icke belastade.......

hur gör jag för att släppa belastningen på dom 2 vipparmarna som är belastade......

eller ska jag ta och ta bort clipsen och skjuta på stången fastän 2 är under belastning och snurra kammen när jag kommer till den vippan för att släppa trycket?

motorn i fråga är en m20-b25

har kanske skrivit hur man ska göra ovan men vill vara på säker så jag inte skulle råka förstöra något... då min ekonomi gällande bilen redan är ganska ansträngd

för klara gärna mycket utförligt

mvh mattias
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
om du ska plana toppen bör du riva isär den helt (d.v.s. ut med ventiler, kamar med mera) Detta för att du ska kunna komma åt och göra rent efter du har planat den (och far att du skan komma åt och plana den).

Jag vet ju inte hur mycke du kan om bilar, och själv är jag ju absolut ingen expert, men jag skulle inte ge mig på att slipa den själv, möjligtvis göra rent den helt, men inte slipa. Väldigt noga att den är helt plan vid montering.

En motorfirma brukar kunna köra av toppen för några hundralappar om du kommer med den "ren och tom".

lycka till!

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.