AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.105

525 touring M-paket -03

ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Hej,

Jag har blvit erbjuden att köpa en svart 525 touring -03 M-paket med steptronic för ca 220'.

Bilen är svensksåld och är väldigt välvårdad. 4000 mil. Vad anser ni är ett bra pris för denna?

MVH //Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag skulle vilja påstå att priset för en sådan bil bör ligga där omkring. Min kompis köpte en likadan (fast silver och med ett par hundra mil mindre på mätaren) för två månaders sedan och gav 225' Han hade då letat efter en sådan i ett par månader och de som låg i prisintervallet 215-240 försvann rätt fort. De som var kvar var de som annonserades av optimister (typ 265' och uppåt).

Så kan du pruta ner den några kronor så tror jag inte du gör någon dålig affär.

___
//Ulf
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Tack för svaret. Det känns som det är mycket bil för pengarna. Den ena farhågan jag har är att dena skall droppa i värde fort med anledning att det är det sista modellåret. Alternativet hade varit att gå upp en 50' för att få en tdig E60 sedan. Men jag behöver nog en touring med tanke på barnen.

MVH //Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som de flesta nyare bilar så kommer den att tappa i värde men den har ju trots allt redan tappat en hel del sedan den för 2-3år sedan plockades ut som ny. Än så länge så har ju de E39 som är utrustade med M-paket hållit sitt värde bättre och så kommer det säkert att förbli. Det beror ju lite på hur länge du tänkt behålla bilen hur drabbad du blir.

___
//Ulf
Det är väl de där jubileumsmodellerna BMW Sverige tog in sommaren 2003 för att få slut på E39 Touring (M-paket och komfortpaket tror jag). M-paket är sällsynt på E39 och frånsett dessa bilar är det väldigt ovanligt. Fina vagnar.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M-paket ovanligt? Vi pratar väl om det M-sportpaket som började dyka upp på sedanmodellen -99 och på touringen fr o m facelift -01?

___
//Ulf
735
Tycker också priset verkar klart ok, kan du sen göra några tusen på d så är det väl bara att inhandla! Du skriver iofs inget om annan utr lr färg, men tycker ändå priset är ok. Sista årsmodellerna av en modell har alltid bäst kvalité, skulle inte tro att e39 är nog undantag.

EB38B12: Ställer samma fråga som Programmer; sällsynt med M-paket? Blev det en öl för mycket innan du skrev inlägget eller har vi båda missat ngt??

BMW-förare älskar oftast!
Jag syftar på E39-touring där M-sportpaket (det stora med kjolar osv) är väldigt ovanligt :)

Blev nog ett glas glögg too much ;)

MVH,
E38B12
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

E38B12: Vad som är ovanligt är kanske relativt men en snabb koll på Blocket visar ändå att det finns ca. 15 st till salu av modellen 525 touring. Lägg sedan till 525d, 530i, 530d och 540 så blir det ganska många bilar.

___
//Ulf
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej

Är oxå på jakt efter en 525 iM 02-03, inte lätt om man har krav på automat och skinn har jag märkt! De flesta är "standardutrustade", dvs mocca/tyg säten osv. Priserna kan variera, det finns ett par med mina krav, men ligger då på runt 240'. Så 220' "Kona" tror jag låter som ett skapligt pris, speciellt map de låga milen.
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Tjena,

Tack för alla svaren. Jag har också fått uppfattningen att 220' är ett schyyst pris. Frågan ang M-paket, så är det fronten och baken som är lite aggresivare på just denna. Personligen så tycker jag att det är stor skillnad på utseendet till det positiva med detta paket. Tror att nypriset på denna modell var ~380'. Nu skall man bara få sålt sin V70 -03.

//Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Varför inte köpa en bil utan M-front och montera dit den själv. Kostar runt 5-10' med montering och lack. Då har du betydligt större utbud av bilar.
Mvh
Marin
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Marin>>Låter tufft att lösa det pusslet för 5tkr-10tkr med inköp/lack av två kofångare samt alla fästdetaljer, sen tillkommer lister runt hela bilen, dimmljus osv.

mvh
ko
46
kona
118d -12
Volvo V70 -10
Jag vill bara ha schysst bil utan krångel. Har två små barn, så "egentid" är det inte gott om.

Marin: ditt alternativ finns inte på min planet ;-)

//Anders
Programmer & MrC,

Att de flesta är basutrustade beror som sagt på att BMW Sverige tog in bilarna (bara 525iT M-sport) 2003, M-paketet i sig på kundbeställda Touringar är väldigt ovanligt across the model line.

MVH,
E38B12
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Jag har även börjat kika på 530 med samma spec, inte helt fel med lite mer pulver! Är det någon som har koll på om dom är dyrare att äga? Försäkring, service osv? Dom bör nog inte vara dyrare tycker man!? I så fall marginellt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.