|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag har en 323 e30 som det är förhög tomgång på, den ligger på ca: 2000 varv utan gas. vad ska jag göra? är det nån slang som är sönder? EL-Grecko | |
|
har samma problem.. kollat både vakumklockan o tomgångsmotorn. o båda verka funka som d ska. så jag är intresserad också |
|
|
Glömde säga att det gäller min 320 85a för min del |
|
| kolla tändningen,jag fick ner min från 1500 till 900 bara att ställa in den riktigt. | |
|
Motorn får helt enkelt för mycket luft/bränsle. Antingen är gasspjället ej tillräckligt stängt eller att startluftventilen parallellt med gasspjället otätt. Någon luftläcka måste det vara på vauumsidan av gasspjället, annars stannar motorn garanterat. Kanske lös slang som du sade. Nisse |
|
|
Jag har en 325 -89 och den är inte riktigt korrekt i tomgången heller. Den her en klagovals. ibland är det jättehögt varv och andra stunder går han från högt till lågt (så lågt att han nästan stannar.) Jag har lyckats hitta en slang som är sprucken och det verkar vara ett vanligt fel. Kolla luftslangarna. Jag har hämtat nya idag för att se om det är enda felet. (Jag är dessvärre inte så duktig på alla delars namn men jag försöker gärna förklara vart de sitter.) |
|
|
Pysen: berätta gärna. ska göra en ordentlig övergång på min i veckan. |
|
|
Jag har bytt två luftslangar till luftmängdsmätaren och jag upplevde en skillnad både på tomgång och körning på låg växel. Nu har vi ett jättetråkigt väder på Gotland så har jag otur är det dessutom fukt under fördelarlocket. Så.... ....är det fukt under fördelarlocket är det förmodligen förklaringen till att tomgången fortfarande inte är helt korrekt. ...annars finns det ytterligare ting som stör. Jag funderar starkt på att låga BMW-verkstan kolla över tomgång, tändning samt oc halt. De är ju folk som är jätteduktiga och kan inte de hitta felet så spelar det ingen roll hur länge jag själv letar. Ste; Skriv och berätta hur det gått. Och vad du gjort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.