AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.003

Orginal cd-växlare har gett upp, vad ska man skaffa istället?

Hallå boys..

Har haft problem med växlaren i min e39 under en tid och nu orkar jag inte strula längre (cdskivor som fastnar, "no disks" osv.). Grejen är att jag inte har speciellt bra koll på vad som kan vara smart att lägga pengarna på, verkar finns en del olika lösningar och jag antar att dessa har sina för och nackdelar (iPod, iceLink, adaptrar + andra växlare och allt vad det nu kan vara).

Jag behöver inte ha alla funktioner i världen, huvudsaken är att det fungerar som tidigare tillsammans med bilens befintliga system (styrning via multiratten/orginal huvudenhet) och att det fungerar bra. Mp3-stöd vore givetvis praktiskt men vill absolut inte ha någon extern spelare lös framme i kupén (men det kanske man inte behöver heller?).

Bilen är utrustad med navi och prof. ljudsystem (utan dsp). Har inom den närmaste året även tänkt uppgradera ljudet med nytt steg samt nytt frontsystem + riktig sub.

/ Anders
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
En av flera möjliga lösningar;
Alpine CHA-634S cd-växlare some läser MP3
Alpine KCA-130B adapter
Soundlinks BMW-Alpine protokollomvandlare

Mvh Björn
Okey, alltså en växlare med mp3-stöd plus ett par adaptrar. Och det fungerar som tidigare med kontroll och styrning från ratt/huvudenhet samt även visning på skärm (tänkte om det finns någon övre gräns på hur långt huvudenheten kan "räkna" för på en mp3-skiva kan man ju få plats dryga 100 spår)? Har du tips på var man kan köpa detta till bra pris?
www.connects2.com har för främst Sony och även vissa Kenwood, rekomenderas varmt

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.