AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
29.250

Allvarliga problem med X5 och BMW Group Göteborg!

Sida 3 av 4
wi
21
will
X5 3.0 D aka Diesel Doris
Säkert, men om jag hade en missnöjd kund som gjorde väsen av sig då skulle jag göra allt för att inte fler missöden skulle hända. Misstag eller ej Detta är ren nonchalans från deras sida...
will:

Sant tråkigt när man hör sådant speciellt när jag tycker att Bmw bilar är så underbara att köra.
Helga
Helt klart att BMW.s bilar står i en helt annan division än säljarna och de andra som är anställda att "serva" bilen/ägaren efter ett köp oberoende om den är 1 mån eller 10 år gammal. Otroligt töntigt att skriva att man är kung vid ett nyköp och sedan kan personalen behanda en som de vill.
Att sedan man känner sej som en kung när man hämtar ut en ny eller beg BMW är en helt annan sak.
Men för att nämna en trevlig och duktig BMW verkstad/kundmottagning/säljare så är det Paulssons Bil i Ängelholm.

//Helga
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Får väl inflika att Paulssons bil i Helsingborg också håller bra klass...

=)

Will: Hur går det för dig?
will:

Hur går det med bilen? Är den åtgärdad nu?

Har BMW GBG hört av sig till dig?

(här om degen fick jag en räkning (julklapp på 1700 kr) från MABI för mitt senaste servicetillfälle. BMW Sverige vägrar att betala summan:-(

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
wi
21
will
X5 3.0 D aka Diesel Doris
Hej Thunderbird,
God Jul pa Dig. Inte ett ord i fran BMW, skickade pa nytt ett brev och talade om att Vi kommer att annullera ordrarna pa De tre 320I vi har bestallt leasing pa (och De tre bilar som skall bestallas i April kommer heller inte att vara av fabrikat BMW).

Sa satans trist da jag gillar bilen/bilarna i sig. Bra artikel i Expressen angaende Ditt bemotande, nagot nytt dar?
Gott nytt år will,

Dåligt bemötande resultera på detta viset!

Där försvann minst en mille för BMW. Vilken märke kommer du att välja för dina leasing bilar?

Angående min bil så har jag inte hört någonting från BMW Sverige. Men efter artikeln i Expressen ringde Roger Borg till mig och sa att jag bör stämma dem istället! Vov..

********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% *********
Coupén
Tråkigt att höra. Har haft flera audi tidigare med många liknande problem som will (på DinBil i Gbg). Sen jag bytte till BMW har jag bara varit nöjd, särskilt med service och bemötande på BMW i Göteborg. Även tidigare då jag hade en importerad 330 CI, aldrig några problem och inte ett pip om att den var importerad.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Din bil i Gbg har jag bara haft positiva erfarenheter av. Jag hade en Golf som jag lämnade in för att motorn gick dåligt. Kundmottagaren ringde mig på väg till verkstan och sa att vi snackar när du kommer. Jag tänkte att det kommer att kosta 10.000 kr. Sen sa han att dom kört diagnos på bilen och lambdasonden e trasig och vi stannar där. Dom skulle ha 300 kr för rubbet... Kommer felet tebax så får du komma in igen sa han..
Slående är att i diverse undersökningar (tex i AMS) hamnar BMW långt ned (eller lågt betyg) vad gäller bilförsäljare! Nu är de tyvärr inte ensamma, alltför många märken uppvisar bristande respekt för kunderna. Det finns undantag(!), tex lexus som nämnts tidigare. Det jag tycker är märkligt är att centralorganisationerna accepterar detta. Jag menar vänligt bemötande är ju faktiskt gratis däremot kan man få nöjda kunder tillbaka, vilket ju bör vara värt en del! Nu varierar servicenivån markant från ena stället till det andra. Kanske kunde vara något för autoforum att ha en avdelning för ris och ros gällande just verkstäder. Kanske med namn listat (och betyg), sedan kan man gå in och läsa kommentarer om just den man är intresserad av. Bara en tanke...
Coupén
Grattis Tom, skulle inte hända på DinBil i Gbg!

Lämnade in bilen idag på BMW i Gbg, trevligt som vanligt och gratis lånebil.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag har alltså bott över tio år i Göteborg och det var just PÅ Din Bil i Gbg det hände.
Coupen-Man får väl gratis lånebil bara om det är ett fel som nybilsgarantin täcker.Eller?
Coupén
Ja, så är det nog...
Coupén
Ang. DinBil så är det ju ett par år sedan jag övergav dem så det har kanske blivit bättre även om jag tvivlar på det. Jag kan dra minst tre underbara historier om Audi-verkstan men det passar nog bättre i något annat forum.

PS. Nu har ju Audi övergivit VW och flyttat ut på fina gatan i nya lokaler också, bättre eller sämre vet jag inte. Men vad jag förstår så stannade de trevligaste säljarna på VW.
gullet
Powermac

Tidigt i denna tråd blev du förvånad över att han gick in på Förenade Bil i GBG, men det är inte så konstigt se länk
Länk
Länk
Söderströmfamiljen är de som äger både Förenade Bil i Malmö
Förenade bil i göteborg, och lexus i malmö och göteborg,
Bilbolaget i HBG,
Paulsons Bil i HBG, och ängeholm, samt Förendade motor i Malmö.
Saab är kanske en bil med något sämre kvalitet än BMW men jag har fått väldigt bra goodwill-support från Saab-handlaren i Thn och alltid gratis lånebil om. Min bil har t.o.m. fått ny motor vid 12000mil på Saabs bekostnad.
Om BMW Group i Gbg kan jag instämma i kommentarerna angående säljarna. Min kollega försökte köpa en bil av dom som hon såg på bytbil. Vid besök så kunde inte bilen hittas fysiskt trots flera besök...
Vi bygger om var ursäkten.
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Apropå hyrbil:

Jag köpte en ny Saab 9-3 2002. Några månader efter leverans började den knaka lite i panelerna när man segdrog på hög växel.

Gick in med bilen, blev erbjuden en Opel under dagen medan de fixade felet, jag svarade att jag kör in en Saab och vill köra ut i en Saab.
Fick köra till jobbet i en 9-5 Aero. Under dagen ringde ett samtal så jag blev tvungen att köra till Malmö i jobbet. Åkte sedan in och hämtade min bil på eftermiddagen. Då hade lånebilen rullat nästan 35 mil. Ingen nämnde att de ville ha betalt för bensinen. Det är en självklarhet att få gratis lånebil när man är inne med garantiärenden.

Nu blev det inte ett besök på Saab utan tre, med många bytta plastbitar som resultat och sen hittades felet. Var en felgjutning på ett plaststycke som håller vxlspaks lädret på plats.

Samtliga tre gånger gratis hyrbil.

Någon av gångerna betydligt häftigare bil än jag körde bara för att övertyga mig att köpa en sådan nästa gång.

Nu har jag sålt bilen sen 1.5 år sen men knappt sex månader efter jag sålt den ringde verkmästaren och frågade om felet fortfarande var åtgärdat och om jag hade upplevt något mer skrammel...

Tycker det är ganska bra service... =)

/// Viktor

Mer mos till folket
En del mäniskor försvarar sitt bilmärke hejvillt men bmw kan va kassa dom med men ja har varigt med om att när ja lämna in min bmw för att dom skulle montera en vinge på den, så hämta ja bilen o fel vinge satt på som svar på problemet va att nästa gång ja skulle serva den så kan du få lite billigare service.......vissa av dom tror att dom jobbar för gud ..inte fan servade ja bilen hos bmw nej nej glöm din drööm bmw.
Rätt? nope inte i min värld...det ä ju bara en bil inte en lamborghini hehe.
Jögga.

es
49
esmir
Z4 2,5si 06
635d 3,0d 09
Har ej erfarenhet av BMW handlare i storstäder, Här i Värnamo är säljarna helt underbara även om bilen blivit några år gammal.
Verstad får man dock bråka med.
Kan det vara allmänt fel på verkstads folk på BMW ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.