|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Tyvärr tror jag inte BMW klarar av att felsöka i originalmonterade bränslevärmare, jag pratade med en kille som ville felsöka på sin 740iA-97, då hade BMW Solna hänvisat honom till en återförsäljare just för bränslevärmare, på min fars 530iA-01 bytte BMW Solna ut hela värmare, vilket förvånade min arbetskamrats svåger som har en firma i Uppsala som bland annat monterar bränslevärmare, det kundmottagaren sa när far lämnade sin BMW, var vi kan inte bensinvärmare, när sedan min far ringde upp verkstadschefen, var förklaringen till det uttalandet, vi kan inte värmare monterade av någon annan, original dom kan vi, varken jag eller far orkade bråka i och med att, bilen var under garanti, vilket ersattes från Tyskland, eftersom bilen var köpt där, den gamla värmaren behöll BMW Solna, är jag onödigt misstänksam om jag tror att det var någon som ville ha den?! För övrigt tog det 4 veckor innan far fick pengar tillbaka på sin Euro+ garanti, trevligt nog lite mer än vad det verkligen kostade, så han är mer än nöjd att jag fick honom att köpa i Tyskland;) Mvh Stephan |
|
|
BMW Mekar inga värmare själva. Engstrands Bil&Motor gör montering och serive åt dom. 08800449. Dom är duktiga och monterade min X3a med. Asken |
|
|
Asken; Har BMW Solna sagt det till dig? Accepterar BMW Tyskland det? Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Det är info från Solna. Ibland lönar det sig inte att skruva utan utbytesenhet blir billigare. Asken |
|
|
Nedanstående svar från BMW Sverige efter klagomål på hur jag blivit behandlad.... Snabb respons från BMW Sverige. Jag mailade Dem imorse. Detta skickades till Mig runt lunchtid. När jag nu lämnar kontoret har jag inget hört ifrån BMW Group GBG Will -------------------------------------------------------------------------------------- Bäste hr Wright, Mycket tråkig historia Ni hade att berätta och jag beklagar bemötandet från de personer Ni träffat. Jag vet själv att de flesta organisationer brukar säga följande, men jag gör det ändå: - Det förvånar mig då BMW Göteborg alltid ligger högt på våra listor över kundnöjdhet, och givetvis gör vi diverse undersökningar löpande men då fångar man sällan upp denna typ av problem. Jag har nu bett ledningen för BMW Group Göteborg att kontakta Er i ärendet och hoppas att Ni även fortsättningsvis kommer att vara en lika nöjd BMW kund som Ni var innan denna incident!! Mvh / Jens Försäljningschef / Sales Manager BMW Group Sverige |
|
|
Vill bara flika in en liten korrigering: BMW skriver inte mjukvaran till sina "originaldelar". Det är underleverantören, i detta fallet Webasto, som utvecklar både hård- och mjukvaran med tillgång till BMWs specifikationer (bl.a för signaleringen på CAN-bussen). Somliga hävdar att BMW och andra biltillverkare skriver motor- och/eller automatlådeprogramvaran själva, men det gör de inte heller - de utför "optimering", vilket är ungefär vad boysen på trimningsforumet brukar kalla för "mappning" ;-) Mvh. /Kjell |
|
|
Hänger inte med riktigt. Du skriver som argument att bilen var värd 630,000 som ny - som om det spelade ng roll. Du måste vakna upp. Du har en BMW som är 3 år gammal (och värd 300,000?) och då får du fanimej vara beredd på , dels att det kostar i "drift" och att behandlingen i återfösäljarledet blir därefter. Jag har ägt ett par BMW (alltif köpta nya) och det är bara att inse: när du hämtar ut den nya bilen är du kung, när du kommer dragandes med dina 3-år gamla bil så är det ingen som bryr sig. Och naturligvis blir det ju ett problem om du inte har cashen att fixa grejorna. .mato |
|
|
Mato, jag har slutat åka till BMW Group i Göteborg just eftersom de beter sig ociviliserat. Jag gör all service på Wölkes bil i Högsbo och där jobbar normala, artiga och sympatiska människor. Säljmänniskorna på BMW Group i Göteborg ger jag inte heller mycket för; ska jag köpa ny bil tror jag att jag vänder mig till en mindre handlare, till exempel i Borås. /M Min bil: Länk |
|
| Mato: Nu uppvisar du en märklig attityd. Många bilhandlare har mycket att lära av hur t.ex. Lexus behandlar sina kunder trots att bilarna är begagnade. 10 ggr dyrare att fixa en ny kund än att behålla en befintlig! | |
|
Mato, Kanske på grund av en attityd som Din att återförsäljarna tycker att det är acceptabelt att behandla kunderna hur som helst. Om du hade brytt Dig om att läsa texten så ser du att det inte handlar så mycket om att det kostar pengar att ha en bil utan snarare att jag inte accepeterar att få en bil tillbaka från en återförsäljare med fel som inte fanns på bilen innan man lämnade in den. Fint inlägg!! keep to the story! |
|
|
Mato med ditt sätt att se på saken så skulle man ju bara köpa BMW *en* gång, för att vara kung slutar ju vid tröskeln på bilhallen dvs när bilen är gammal så blir behandlingen usel = inte köpå BMW igen ???????? "när du hämtar ut den nya bilen är du kung, när du kommer dragandes med dina 3-år gamla bil så är det ingen som bryr sig" Mvh Danne |
|
|
will: Har BMW Group Göteborg hört av sig till dig? Jag ringde till Tyskland i onsdags och berättade vad som hade hänt mig senaste året! Mrs. Pascale Moreau (marknad ansvarig för Sverige) sa att hon skulle kontakta sina kollegor i Sverige och be dem att höra av sig till mig! Verken Henrik, Jens eller Nils har hört av sig hittills!!!! Men det kan man förstå!!! Daniel.F...: Tyvärr funkar BMW:s kundrelation på detta visset:-( Personligen skulle jag köpt MC för två årsen (de blev inte BMW i alla fall) och dyrare bilar i framtiden men det kan dem glömma idag! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Har också fått dåligt bemötande av BMW försäljare. Det var i sommras när jag kolla på en z4. Var i sthlm på bmw brevid porsche center. Dock hade de bara en silver z4 2.5 ochjag varute efter en 3.0:a.. Till slut kom han försäljaren fram till mig. Jag frågade intresserande om de hade en 3.0 inne. Då sa han "Hehe nä vad ska du ha en 3.0 till?", "Du får ju ialf bara köra i 110 km/h som max och kör du snabbare fårman ju nackspärr" Sen traskade han iväg. Inte alls intresserad av att sälja en bil. Så jag åkte till e-tuna istället och beställde en 3.0. Mycket trevlig var dom där. Så som nån sa i denna tråd att småstäder har mycket trevligare personal. |
|
|
Thunderbird, Inget nytt från vare sig BMW Sverige eller BMW Group GBG. Lovar att hålla Er underrättade... |
|
| Fantastiska Z4:an en sådan säljare borde få gå på DAGEN sanslösa berättelser man får höra. | |
|
Och sagan forsätter.... Fick igår en faktura ifrån Mabi (som sitter som BMWs biluthyrare) för hyrbil då BMW group schabblat sönder min bil. ALDRIG MER BMW!! |
|
|
will: Nu är jag inte riktigt med, om man under tiden får låna en hyrbil var är det verkligen helt gratis? Oavsett hur många mil man kör har ett svagt minne att man betalar x kroner för varje mil som man kör kan ha fel?? SKulle inte Bmw laga din men nu säger du att de har schabblat sönder den är inte bilen lagad nu? |
|
|
I mitt fall fick jag en hyrbil från BMW (genom MABI), det kostade inte mig ett öre. Vill man betala självriskreducering eller -eliminering kostar det men det är valfritt. Självklart står jag för bensinen. Det beror på vad man kommit överens med verkstaden gällande kostnaden för hyrbil. Är du lovad en hybil kostnadsfritt så skall du inte få någon faktura... annars står du för kostnaden. |
|
|
Starre, när bilen var inne andra gången gav de mig en lånebil, då de ansåg att några av felen var vållade av dem. Bensin stod jag för. När jag hämtade min bil (som fortfarande hade fel som inte var åtgärdade) så sa De att bara lämna nyckeln då det tar kostnaden för bilen. Men igår damp en räkning ner... W |
|
|
will: Det kanske bara är en miss i kommunikation från deras sida? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.