|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Måste ventilera mina tankar. Lämnar in Bilen på BMW Group Göteborg för en installation av motor+kupe värmare. Den skall enligt BMW service mannen kunna installeras med ett slangpaket samt en omprogrammering av MIDen. Under dagen ringer de till mig och säger att de inte kan installera denna funtion utan att jag måste ha ett extra tidur. Detta frågade jag om innan jag lämnade in bilen och fick svar att det behövdes alltså inte. Helt plötsligt behövs det och det skall kosta Mig 3000+ extra att installera. Jag väljer då att avbryta denna installation då jag anser att det är för dyrt. När jag hämtar bilen och kör iväg tänds ABS, Tractioncontrol och slitage varnaren... plus att bromsljusen lyser hela tiden. Jag stannar bilen och bakluckan öppnas??? Jag stänger luckan, startar bilen, ringer BMW och börjar köra tillbaka till BMW group. Under vägs öppnas bakluckan igen. Väl framme försöker bilen öppna luckan igen, som redan är öppen.... Jag klagar hos kundmottagaren och de tar in bilen och ger mig en hyrbil (vill dock inte betala för den utan en diskution). De lovar att ringa till mig under nästkommande dag. Under kvällen kör jag av händelse förbi BMW group och ser min bil stå utanför grindarna, med bakluckan öppen och bilen olåst.... Jag stannar och stänger luckan men kan inte låsa bilen då BMW har nyckeln och reservnyckeln ligger 700Km härifrån. Idag går jag åter in på ovannämnda ställe och får tillsvar att de släckt lampan men det är ett vanligt fel med bakluckor som öppnas....summa sumarum... jag skall betala 3600 kronor för ett fel som uppstått när bilen varit i deras händer. Vare sig BMW sverige eller BMW group vill kännas vid detta "vanliga" fel eller att det uppstått när de haft bilen. Bilen är tre år gammal och jag förväntade mig lite mer kvalitet på ett fordon som har nypris på ca 630.000 SEK samt lite bättre service av en BMW ägd återförsäljare.... ALDRIG MER BMW... | |
| Det är inte bilen du är arg på utan BMW Group Göteborg. Betala INTE! Du kan inte ställas ansvarig för deras inkompetens. Och knappast bilen eller bilmärket heller. Ge inte upp... | |
ErikNilsson |
När man köper en bil så köper man väl ändå ett koncept innehållandes både materialet (bilen alltså) samt kringtjänster såsom service. Att de har ställt bilen utanför stängslet när de känner till just problemet med bakluckan tyder på en oerhörd nonchalans och hade detta hänt mig hade jag aldrig heller köpt BMW igen. När jag lämnade in min bil på reperation så ställde de den innanför stängslet efter mycket om och men. Varför propsade jag på detta då? Jo för att bilen har m-paketet med tillhörande speglar. Alla vet hur pass populära dessa är och man vågar knappt parkera bilen i stan oövervakad. Du ska inte betala en krona för detta. De har själva åstadkommit felet och inte du. Tråkigt att detta blir en ord-mot-ord fråga. |
|
Sant så sant....därför överrubriken... ventilera tankar... Tycker bara att det är så bloody trist att med ett varumärket värt miljarder så kan man inte behandla fölk hur som helst. Talade just med BMW Sverige om denna behandling och man blir mörkrädd av att höra deras resonemang... Aldrig mer BMW Group Göteborg....eller en amerikansk BMW |
|
|
Jag mår illa när jag läser sådant här, det är få tillfällen då man känner sig mindre påverkbar över sin situation. Det ska väl vara när Persson och Co ökar skattetrycket isf. Flåklypa |
|
|
Det verkar gå för bra för BMW. Jag hoppas och tror att alla biltillverkare blir tvugna att följa Toyotas linje och behandla sina kunder på ett betydligt ödmjukare och bättre sätt. Flåklypa |
|
|
Inte helt otippat BMW Group Göteborg. Min bil stod i 1,5 vecka med måsskit på tak, bagagelucka och huv i solen utan åtgärd. Dessutom blev det 1,5 vecka istället för 1 dag pga de beställt fel delar. Ingen hyrbil heller. |
|
|
Måste säga att det känns skönt att höra Era åsikter. Som icke svensk och med härkomst från ett land där man säger have a nice day efter varje mening så kände jag att det kanske var Mig som förväntade mig för mycket... Åkte iväg till Lexus efter denna behandlingen... det ÄR skillnad på bemötande när man går in på BMW och Lexus.... Man kan väl räkna ut med en bit krita och bakdelen att service är A och O i varumärkes hantering... Senaste från var nu att De kan byta handtaget (med tillhörande list) till bakluckan. De står för jobbet om jag står för materialkostnaden MEN då får jag en svart list och inte en lackad i bilens färg (som den är orginal). Detta då de har en svart liggande på hyllan. Alltså, 2700 SEK för att jag lämnade in bilen till BMW göteborg och med svart list på bakluckan... Inte klokt, hur långt kan De gå.....? |
|
|
will; Det är bara att gå vidare, när jag inte var nöjd "kopplingsras på en begagnad bil inköpt 3 veckor tidigare, med 1års garanti, samt genomgått BMW kvalitetssystem" ringde jag ett flertal samtal till München och den auktoriserade handlare som sålt min bil, ett litet tag innan jag hann kontakta, i mitt fall Tyska biltidningar, så kom den ersättning som jag hade förväntat mig, om det inte hade skett, så vore jag inte BMWägare i dag. Det krävs inte mycket för att få nöjda kunder, bara allmän vett och etikett, vet man inte vad det är, ska man inte utöva affärer i kundrelaterade företag. Missnöjda kunder är dyrt! Det kan vilken person som helst tala om, nämn Ford och jag får rysningar, viket jag även berättar om så fort märket kommer upp. Mvh Stephan |
|
| Lustigt att du knallade till Förenade Bil och fick ett bra bemötande i Lexus hallen, då Förenade Bil är en före detta BMW åf i GBG, och vissa ur personalen är fd BMW säljare. Förenade bil säljer fortfarande BMW fast inte i GBG. Länk Så det är nog inte fel på BMW i allmänhet utan på BMW Group Göteborg i så fall. ;) | |
| Var faktiskt inte inne på Förenade Bil utan på Lexus i Lidköping... | |
| Har du testat BMW i någon mindre ort? Min gissning att du även där får ett bättre bemötande. Ett typiskt "småstads" syndrom. ;) | |
|
will: Samma här, ALDRIG MERA BMW… BMW Sverige har behandlat mig som skit! På lördag ska hela Sverige få reda på hur BMW Sverige behandlar sina kunder. Du kan också påverka artikeln! Skicka e-mail till Expressen (gör det så fort så möjligt). ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
| Talade just med expressen, det var mycket intresserade av att höra mer...to be continued.... | |
|
Stå på dig Will, och håller med om att skillnaden är stor mellan bemötande och service när det gäller BMW och Lexus. För framtida reparationer/service på din bil kan jag rekommendera auto7h i borås (aukt handlare/verkstad). Have a nice day! |
|
|
Man får tydligen inte ventilera åsikter här heller.... min rubrik Aldrig mer BMW har blivit ändrad, av autopower moderator, till Allvarliga problem med X5 och BMW göteborg... Vad händer? är detta inte ett öppet forum... har jag inte rätt att tycka Aldrig mer BMW? Vilket land lever vi i, Kina? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns regler hur rubriker ska vara skrivna, men dom har du väl inte läst innan du godkände dig att följa dom. :) ///MVH Hasso Länk |
|
Visst hade jag det, men aldrig mer BMW är inte ett påhopp eller en kränkning på något sätt, det är min åsikt och en rubrik som skapar nyfikenhet. Nyfikenheten vill jag ha för att höra andras åsikt om behandlingen jag mottagit. Ja ja, Kina är kanske en överdrift men märkligt agerande från moderatorns sidan tycker jag...(vem det nu är) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej det har nog inget med kränkning och påhopp att göra, det är isåfall mera utpekande för den rubrik som du fick istället tycker jag, men en rubrik ska enligt regelboken beskriva innhållet i inlägget annars tas den bort som intetsägande rubrik eller ändras av någon modurator vilket verkar vara i ditt fall.Personligen tycker jag den nya rubriken säger allt vad det handlar om i din tråd. För övrigt märkligt agerande av en BMW verkstad, när det gäller webasto så är det bättre att vända sig till en auktoriserad webasto återförsäljare/installatör dom har nog bättre koll på vad som funkar och inte funkar , ibland är det problem på nya bilmodeller när webasto precis släppt en värmare för modellen och biltillverkaren redan har uppgraderat bilen med andra kopplingar och paneler. ///MVH Hasso Länk |
|
Visserligen, men du kan väl ändå inte mena att jag borde vända mig till en Webasto återförsäljare när det sitter en orginalvärmare tillverkad av Webasto men styrs av BMWs egna CANBUS lina? Webast gör hårdvaran och BMW gör mjukvaran som styr värmaren. Jag vill inte ha en tillbehörsvärmare utan en BMW original som styrs av ett tidur i MIDen. I fallet av Webasto så är det KG Knutsson som är handelshus för Webasto och om man ringer dit och frågar om det är möjligt att installera mjukvaran i min bil så får du enbart svaret att ringa BMW. Detta forum är ett öppet forum utan intressenter och då borde man ha rätt att skapa rubriker om vad och hur som helst så länge det inte är påhopp, rasistiskt eller annat under bältet material. BMW Group GBG har agerat oerhört okorrekt och dumt vilket är anledningen att tråden påbörjades. |
|
En webastovärmare har en egen mjukvara och felsökningprogram redan från Webasto, dvs den har lik BMW en diagnosprogram för felsökning. Så det är inte bara hårdvara normalt. Kolla med Asken hur han gjorde med sin X3 2,0D, han hittade en BMW webasto till en E46D på utförsäljning hos BMW Solna på BMWCS kvällen som monterades i hans 2,0D. Men inte var det BMW som monterade den, den är visst /fjärr/telefonstyrd. Finns i galleriet under frilansare. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.