|
|
|
|---|---|
|
Det finns en bilvårdsfirma i NK garaget (mitt emot NK på Regeringsgatan) som tar 990 spänn för en handtvätt, polering och vaxning. Någon som har prövat dom? Visst, det är specialpris, men det låter oerhört billigt. Funderar på att pröva bara därför. Dock är jag misstänksam mot att vaxa bilen när det är kallt ute. De står ju i garaget som är kallgarage. Några åsikter? /Freppa | |
|
Hum jaaa : akta dig för klåpare som vanligt !! Dom kanske bara "springer" över bilen lite lätt med polerrosor som följd utan att använda en ocilerande maslin lr nåt finns inte ekonomi att göra en nogrann polering som tar flera timmar ink en tvätt EFTER polerningen för att få bort 100% av polermedlet och så att vaxet/lckskyddet fäster bättre många torkar bara bort resterna med följ av dålig hållbarhet !! Gå och hör med dom och be och få en beskrivning av momenten, priset måste ju avse en lättare behandling iaf !! Sen är det ju allmänt känt att vax inte härdar när det är kallt och fuktigt UP `TO YOU TO DECIDE !!! mvh Marc |
|
| Det blir nog en liten story faktiskt. Skall se vad jag hittar på. Men 1000 spänn är det värt för att pröva. Vaxet skall dock bli intressant att höra hur de löser. | |
|
Man får vad man betalar för och utsätter bilen vad man betalar för är väl det man kan säga.... Jag var på en 495kronorsvaxning och det reluterar i en dellackering av bilen på bilvårdsfirmans bekostnad. Asken |
|
porta |
Man får vad man betalar för som sagt. Men ingen regel utan undantag. Antar att de bara fiser över bilen med en oscillerande maskin och sedan på med vax. |
|
Jahapp, då har man varit där. Måste säga att jag vart glatt överraskad. Betalade 1200 spänn för tvätt, polering, vaxning och invärtes städning. Helt i linje med reportage här på siten så planterade jag lite smuts här och där. 3 av fyra hade de tagit (konstigt nog missade de den mest uppenbara, förvaringskoppen på mittkonsolen). Bilen såg riktigt fin ut och efter att ha studerat den i ordentligt ljus så är jag nöjd. Små repor som förut har funnits är borta. Troligen hade det blivit 10 gånger bättre om jag lämnat den på Stockholm Bilvård eller liknande, men för detta priset, som ett "Usch, jag orkar inte vårda bilen själv inför vintern" (Bilen körs året om) så var det ett fullgott alternativ. I vår skall den få sig en ditec hos Sthlm Bilvård, så får vi se hur stor skillnad det är. /Freppa |
|
|
Trevligt att du blev nöjd. Frågade du hur dom gick till väga med polering och vaxning? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fick en kort dragning: Tydligen använder dom osciliserande maskin med något medel för tvättrepor och liknande. Om man vill att de skall göra något för större repor får man hojta till. Vaxet skulle härda några dagar (fick inte tvätta bilen på två veckor sa han). Sorry, kollade inte nogrannare. Hade fullt upp med att vara glad :) |
|
|
Okej. Verkar ju mao vara helt okej för dom pengarna! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
ska du låta dem ta hand om din m3:a??? Då tycker jag synd om bilen verkligen....jag har sett hur rekond firmor tar hand om bilarna!!! jag skulle aldrig i hela mitt liv lämna in en M3:a som e 02:a i sådana händer! För det första e deras tvätt sätt katastrofal! Dem tvättar under, över, motorhuven ja huller om buller ...... så har du mkt skit på under delen av bilen så de rökt!!! Massa repor på köpet!!!!!!! som du kommer att märka senare BMW M-POWER |
|
|
GINO: Du har givetvis sätt hur alla rekondfirmor arbetar? Jag tror inte ett dugg på vad du säger. Har svårt att tro att rekondfirmor sabbar bilar när derras jobb är att göra dem rena och blanka. Ungefär som om du skulle åka till däckhandlaren och be dom monterna nya däck, när du sen får tillbaka bilen har dom monterat slitna däck sämmre än de däck du kom dit med. Hur troligt är det? Har du några som helst belägg för det du säger? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
GINO kanske uttalar sig generellt. JAg vet och har även provat firmo rsom hålelr lågkostandsprofil där det slutat med att man får polera bilen efter en tvätt pga det ska gå snabbt så helt fel är det nog inte. Mvh Asken |
|
|
Asken: Jag ser det också som att GINO uttalar sig generellt och om det är så är det ju verkligen att dra alla över samma kant. Självklart finns det oseriösa ställen men jag tror/hoppas ändå att dom flesta ställena är seriösa i sitt yrkesutövande. Om inte annat ser man det på bilen man får tillbaka och kan då klaga. Både du och jag vet att man oftast får vad man betalar för:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI : Jag kanske var för grov när jag skrev dem raderna men tro mig jag har inte sett en enda som jag skulle våga lämna min bil till tyvärr..... O dessutom hade jag en E46 M3:a oj oj oj den skulle jag aldrig lämna i okända händer :-) Det är en riktig pärla som behöver riktig vård av en ägare som har riktig kärlek till bilen!!! Ingen från en rekondfirma som är ute efter att tjäna pengar:-) Fast det är mina åsikter Den dagen jag ser ngn rekondare rekonda bilar som sin egen bil då, just då skulle jag våga lämna in bilen för en uppfräschning av proffs! Man tvättar inte en bil från ner sidan och uppåt!!! eller sick sack!!!! BMW M-POWER |
|
|
GINO: Det är intressant det du säger. Själv är jag väl lite godtrogen och tror att de flesta (dock inte alla) rekondfirmor gör ett bättre jobb än vad jag själv gör. Speciellt med tanke på att dom oftast har tillgång till extremt mycket bättre utrustning. Men vem vet jag har kanske fel. Jag får väl helt enkelt starta eget, för tro mig jag skulle behandla kundens bil som min egen och då blir du perfekt som min första kund:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
"Man tvättar inte en bil från ner sidan och uppåt!!! " Det är väl just så man bör göra.Börjar du uppifrån så rinner skiten neråt och fastnar igen då det inte rinner av eftersom bilen är smutsig.Då får du mer skit i svampen ju längre ner du kommer på bilen.. Börjar du istället nerifrån och går uppåt,så slipper du få med skiten som är längre upp på bilen... Givetvis menar jag inte under bilen ;-) |
|
|
Andersson_CSI: hehe nej men du har rätt det vore dumt av mig att säga alla kan inte sitt jobb...men jag har inte sett ngn som kan det hittils...så skulle du bli rekondare så kan du räkna mig som din första kund förutsatt att du öppnar i sthlm :-)) Petter1: jag vet inte hur smutsen sitter på din bil men på min bil e det mest skitig på under delen av bilen samt stötfångare fram o bak.... Tips vill du se hur bra du tvättar kolla på motorhuven efter tvätt repor...har du inga så fortrsätt med samna stil men har du tvätt repor så bör du tänka om ditt sätt att tvätta bilen! BMW M-POWER |
|
|
GINO: Tips hur du tvättar din bil ren finner du på följande länk: Länk |
|
|
Petter1: glömde säga att börjar du tvätta nerifrån o uppåt så tar du med dig all grus o skit från bilens undre del , dels blir vattnet skitigt fort , sen samlar du massa grus i svampen som du drar fram o tillbaka på bilens lack medans du tror att du tar bort smuts....... BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.