|
|
|
|---|---|
| Hur mycke behöver bytas ut om man ska stoppa i en 325 motor i en e30 320? behöver man byta bakväxel, mm? | |
|
styrbox samt motor, då får man lite knepig utväxling (rapp, men låg toppfart) (utgår från att det är din -90 320 som du skall byta i) mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Jag kanske är intresserad av att köpa din 2-liters motor, om/när du väl byter. Förutsatt att den funkar som den ska, och att priset är rätt vill säga. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| behåll utväxlingen :P lär bli en riktigt rolig bil.kanske inte långkörning dock... | |
| Tack för svaren, blir å leta upp en motor nu då. | |
|
Långkörning blir inte värre än med en 320 om man behåller 320ins utväxling. Jag vet inte om det är så förfärligt knepig utväxling i 320... ///BMW - Was sonst! |
|
| touring e30:n jag hadde var vidrig iaf.dom andra har varit hyffsade. | |
|
SKa du bara byta motorn? Byter du till 325 växelåda måste du även ha 325 kardan. Om det är en äldre 325 motor du sätter i och tänker använda dig av 320 kabelhärvan så kan du få lite problem med kontakten till spridarbryggen och sådant. Det löste jag genom att flytta över hela spridarbryggan med fuelrail å hela skiten till 325 motorn ifrån 320 motorn när jag bytte snurra... Kolla även vattenpumpen. Då exp. kärlet sitter på olika sidor på äldre vs nyare e30.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.