|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har någon praktisk egen erfarenhet av just denna produkt som bjuds ut på Blocket? Är den enkel/riskfri att montera? Håller den vad som lovas avseende hk och bränsleförbrukning? Jag ämnar peta in ett sådant i min 528:a -98. Allmänt hållna svar kring trimchips typ "...det där brukar inte funka..." eller "...det finns billigare i Tyskland..." undanbedes. Länk | |
|
Hej och välkommen till forumet! Jag rekommenderar dig att använda: Länk Där kanske det finns någon som har en erfarenhet om det chip du avser. Lycka till! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu är ju inte 700 kr så väldans mycket pengar, men att då ska få 15 hkr för den pengen i en 528 kan du glömma. Tanka V.power på shell i stället :) Läs gärna detta. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hur kommer det sig att det är ett reportage om en Volvo på denna sida? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
320-325 |
den länken som hasso visa ´så verka ägaren nöjd med chippningen o den gick aningens bättre. Byt fjädrar på E39.. höj din liv försäkring innan. |
| Ingen som tänkt på detta, när du chippar en bil så optimerar du den för att köra på 98 oktan istället för 95 så där får man ut effektökningen, men att tanka v-power borde rent teoretiskt vara mycket dumt i en ochippad bil som är original optimerad för 95 oktan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen modern BMW är optimerad för enbart 95 oktan BMWs rekomendationer är att köra på 98 oktan för att få bästa prestanda men självklart går det att köra på 95. Bilen känner av vilket oktantal som du har i tanken och anpassar tändläge mm till det oktantalet. Sedan går det de programvarumässigt att finslipa detaljerna möjligtvis. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.