|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är lite sugen på att uppgradera mig från en 328 Touring, till en 330 Touring. Kör min 328 på 95oktan, bör/kan man köra en 330 på det samma ? Mvh Supercharger | |
|
330 går utmärkt på blyfri 95, jag körde 5 tankar i rad på blyfri 98 och den skillnaden som infann sig var att bilen rullade någon mil extra per tank. Tyvärr aldrig så att det motsvarade den extra kostnaden för 98 dock. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har samma erfarenhet som Volvowendtan. ;-) //Player |
|
| hehe, ja wendtan det är priset man får betala :) (players kommentar) | |
|
Jag kör enbart på 98 oktan och det har jag även gjort med mina tidigare BMW. Däremot är det inga problem att köra på 95 om man vill. Förbrukningen blir antagligen något högre men annars är det nog svårt att märka någon skillnad. BMW:s förbrukningssiffror är förresten uppmätta med 98 oktan. Jens |
|
| jo | |
| bensin hopps ja | |
| shel har 99 oktn | |
| dä bör väll passa en BMW | |
|
Jag kör på 95 Men visst kan jag tanka 98 nån gång men det e sällan. Jag märker då ingen skillnad förutom i plånboken. vare sig jag tankar 95 eller 98 |
|
| Hart kört med 95 hela tiden, går som en klocka | |
|
Jag har de den senaste månaden bytt från 95 till Shell´s 99 oktaniga V-power. Jag känner skillnad helt klart, bilen är lite piggare. Dock kan man ju diskutera om det är värt priset..;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.