|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bilen blir varm som vanligt men i cupen tar det jätte länge att få temp.. Den har varit nära att koka 3 gånger men då har jag gasat till då går den tillbaka tempen alltså.. Snälla om någon vet bot på mitt problem så hjälp mig... Kan det va luft i systemet eller. Vatten pumpen är bytt för ett halv år sedan Jocke Har inget problem med mitt drickande , jag dricker spyr och somnar. | |
|
Har du kollat termostaten? Kanske dags att byta den? Ja, Det kan finnas luft i systemet! Ställ bilen i uppförsbacken och öppna luftskruven, Har även hört att man ska varva motorn så att vattnet cirkulerar och då får man ut luftbubblorna. Jag gjorde samma sak och det hjälpte. 3000varv borde räcka under en kort tid! Har du haft detta problemet länge eller bara efter vattenpumps byte? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej har bara haft den i typ 4 månader . Har bara tängt på det nu när det blivigt riktigt kallt ute.. Har fått tips att rengöra tempgivaren invändigt kolla luftfiltter . Ska byta termostat imorgon och lufta ordentligt.. Tack så mycket... Har inget problem med mitt drickande , jag dricker spyr och somnar. |
|
|
När byttes cupe filtret? Det kan bli som en propp i ventilationen. Det sitter under handskfacket. Rekomenderar att du byter det,om det inte är ny byt. Dessutom får du bättre luft i cupén. Fredde BMWCS Nord #4699 Umeå Länk M3an Länk |
|
|
Tjena Jag ska kolla filtret.. Fy va bra med ett sånt här forum och bmw ägare måste va dom hjälpsammaste som finns, heder. MvH Jocke Har inget problem med mitt drickande , jag dricker spyr och somnar. |
|
|
Japp kolla filtret....Det immade som bara den på min och fick inte in med tillräckligt med varmluft/luft, efter byte så blev det enorm skillnad. MvH Bmw 4-ever |
|
|
hejsan,, har haft xakt samma problem... byt din termostat så ordnar d sig.. har dina rutor immat igen väldigt mycket??? |
|
|
haft samma problem med min.. börja med att kolla termostaten,sedan vattenpumpen osv..:) |
|
|
Har dålig fart på min fläkt det måste bara vara filtret för den immar igen direkt. Max fart på fläkten är som 2ans steg på fläkten i en mitsubishi årsm 90 som har gått 39000 mil.. Tror jag fick bort all luft från systemet igår. Är det krongligt att byta cupe filter. Heders Mvh jocke Har inget problem med mitt drickande , jag dricker spyr och somnar. |
|
|
Lite krångligt kan det vara för du måste bort med handsfacket och skyddet som sitter på sidan till mittpanelen eller vad det nu heter. Instruktionerna får du med när du köper ny kupefilter. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vet inte hur mycket jag ska tacka er ni är suveräna. Byter cupefilter och termostat imorgon så blir den varm igen. Har inget problem med mitt drickande , jag dricker spyr och somnar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.